Tänkte starta en tråd kanske någon som är intresserad av hur det går.
Köpte en Audi coupé GT som jag renovera i originalskick och fick besiktigad, sen körde jag till den första träffen jag ställt ut på (tyskbilsträffen) och där stog 1 identiskt till min.
Man ska vara unik så påvägen hem börja jag leta efter en quattro drivlina och där efter spårade det lite.
Det som är gjort är
Byggt om hela bakpartiet så bakaxeln och diferentialen från en Audi 100 quattro skulle få plats.
Kapat upp golvet och skickat kardanen för kortning.
Även drivaxlarna fram behöver förlängas och byggas om då jag har kvar Audi coupé fjäderbenen fram men har quattro lådan på.
Målat och gått över motorn, toppen är planad och genomgången.
Insug och grenrör från en Turbo 2.2 med en rs2 turbo som är iväg och blir renoverad.
Bytt till ett k-jet elektronik system (som jag hoppas ska funka)
Svänghjul och kopplingspaketet fick bytas ut då det inte riktigt passa.
Utvändigt har jag skurit bort det mesta för att ersätta skärmarna med glasfiber skärmar med breddning, även huv och stötfångarna.
Golvet i bagageutrymmet fick byggas om då jag skar bort allt efter cupen.
Det som ska göras nu är, montera i motorn och få den till att gå.
Bygga in intercooler och alla slangar till turbon.
Montera tanken med nya fästen.
Bygga innerskärmar i glasfiber och modda in allt med glasfiber, sen står där en svatsbur som ska in.
Där efter blir det ett mindre ljudbygge där ryggstödet till baksätet var då där enbart ska vara 2 sportstolar fram. Tanken är cervin vega system.
Sen spacers och hitta vilka fälgar som passar bäst.
Sist blir lackeringen som kommer ta lång tid och blir en överaskning för många i färgvalet.
Målet är att den ska vara klar till Elmia 2018