Evildan skrev:
autodidakten skrev:
Jag reagerar mest mot att man får dubbelt straff för det som nämns i överskriften.
Både fult o fräck att dels böta och även bli av med bilen!
Det påminner mig så förbaskade mycket om prästen som cyklade en kväll i Rom, utan ljus..
Han blev stoppad av en konstapel som sade att" det blir böter för det här för ni fattar väl att det är farligt att köra utan ljus när det är mörkt! "
Prästen svarade : Det är ingen fara konstapeln, för GUD är med mig..
Konstapeln: Vafalls?!, är ni 2 på cykeln?, då blir det DUBBLA böter !
Haha, det påminner mig i sin tur om en kväll i slutet av Maj 2001 när jag i den av mig nyligen importerade scouttältförsedda kokainsläden (BMW e30 cab -91) blev stoppad av lagens långa MC-åkande arm körandes över en viadukt i Nyköping när jag var ute för att skapa intresse för fordonet i fråga.
Konstapeln menade på att jag inte fick framföra fordonet medelst dimljus och positionsljus pga dygnets sena, nåväl tidiga, timma då fordonet enligt honom inte syntes i morgonljuset.
Jag responderade att om fordonet inte syns hade han ju inte kunnat vinka in mig.
Han tittade trött och menade då att jag inte riktigt kunde se var jag körde med så bristande belysning.
Jag responderade återigen med att jag tyckte konstapeln var modig som klev ut mitt i körbanan framför en förare som inte ser eventuella hinder pga bristande belysning.
Det muttrades friskt inne i hjälmen varpå jag blev beordrad att åka hem och sova samt utföra hemresan med halvljuset på.
Den storyn gillar jag. Livar upp en mörk torsdagskväll!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!