3479
Sök

Audi a6 2.0 TDI 2010

15 Inlägg
1 mars 2018
Trådstartare
Hej, jag har en audi a6 2010 2.0 tdi.
Bilen har börjat ryka onormalt mycket IBLAND, och det trycker ut en tjock gägga ur avgasrören, vatten/olja men det är som en tjock konsistens plus att det luktar väldigt starkt/bränt. När bilen är avstängd fortsätter den att små ryka en bra stund också. Bör jag vara orolig? Bilen har nyligt fått stora servicen med kam osv. 

Tack på förhand!
Senast redigerat av Simmeey (1 mars 2018)

blahahahamuewh

6 119 Inlägg
1 mars 2018
Hej!
Låter inte bra! har du kollat motoroljan och vattnet i expansionskärlet?

15 Inlägg
1 mars 2018
Trådstartare
jaka54 skrev:
Hej!
Låter inte bra! har du kollat motoroljan och vattnet i expansionskärlet?

Är på sjukhus just nu men ska göra det när jag kommer hem! smile

blahahahamuewh

2 021 Inlägg
15 Inlägg
1 mars 2018
Trådstartare
Rille0 skrev:
det är eventuellt dpf regenereringen

Frågan är ju hur jag ska kunna ana de, då jag aldrig sett någon lampa om det. Dock så har de blivit mycket tomgångskörning och inte några längre sträckor körda senaste veckan. Kan ligga nånting i det. Men att de just är en gägga är det som skrämmer mig. Får återkomma imorgon då jag har kollat vatten och olja ordentligt.

blahahahamuewh

Muttley
1 mars 2018
Simmeey skrev:
Rille0 skrev:
det är eventuellt dpf regenereringen

Frågan är ju hur jag ska kunna ana de, då jag aldrig sett någon lampa om det. Dock så har de blivit mycket tomgångskörning och inte några längre sträckor körda senaste veckan. Kan ligga nånting i det. Men att de just är en gägga är det som skrämmer mig. Får återkomma imorgon då jag har kollat vatten och olja ordentligt.

Vid regenering lyser ingen lampa.   Den drar lite mer och luktar brända bromsar tycker jag.  Sker någon gång då och då.  Om den ryker mycket och ofta så tror inte jag på det.

Kan själv inte säga något om gegga då mitt avgasrör slutar i linje med bakhjulen.

15 Inlägg
2 mars 2018
Trådstartare
Blev less och lämna in bilen, tack för alla tips!

blahahahamuewh

Sök