Jag är mest fundersam över att man kan bli inplogad så pass ofta och så pass rejält att det faktiskt blir ett problem.
Senaste dagarna har det kommit lätt över en decimeter per dygn här, vilket innebär att jag varje morgon varit "inplogad". Dock har det inte ens varit en tillstymmelse till ett problem att helt sonika bara sätta sig i bilen och åka därifrån. BMW 320i, bakhjulsdriven och dubbfria vinterdäck.
Jag sitter och funderar på hur mycket snö det skulle behövas för att det skulle vara ett problem att få loss en inplogad bil, och enligt mig skulle det krävas avsevärda mängder. En bil skulle behöva stå en relativt lång tid (veckor eller månader) helt orörd för att få till en snömängd som är ett problem, men det skulle också innebära att det inte borde vara snö under bilen och den skulle därmed inte ha några problem med "upphängning" i snön, vilket gör att man utan större problem kan forcera ordentliga snödrivor. Jag får helt enkelt inte ihop det.
Det vore intressant att se en bild av vad ts anser vara en så pass inplogad bil att den behöver vinschas loss.