3548
Sök

Agilan får nytt liv igen.

Projekt där jag rustar upp morsans gamla pärla, Opel Agila 1.2 från 2001. Bilen har knappt gått 8800mil och är i allmänt fint skick. Dock har den varit rätt misshandlad de senaste fem åren och fått ta emot en del skit med... Visa mer

15 761 Visningar
Uppdaterades senast 18 maj 2018
26 Inlägg
16 maj 2018
Trådstartare
Jahapp.. Fanns inget bränslefilter att tillgå när man sökte på diverse sidor. Jäkla flyt att det dök upp när man söker på Suzuki Wagon R och/eller Vauxhall Agila..
Jämfört filtrenas dimensioner med de som är för Opeln och tagit hem ett. När jag läser om vad ett gammalt bränslefilter kan göra så känns symptomen igen. Kul i oturen om man säger som så. Det här ska kollas igenom.

1 661 Inlägg
16 maj 2018
Går den sämre eller tvekar på gasen? Stabil tomgång?

26 Inlägg
16 maj 2018
Trådstartare
CC72 skrev:

Jag tycker ändå att den är stabil. Dock väldigt svag i gasen, samtidigt som det är en väldigt svag motor (1,2). Men den hackar och jag tycker nog att den drar rätt mkt soppa..

Svetsare
1 177 Inlägg
16 maj 2018
FredrikWickbom skrev:
CC72 skrev:

Jag tycker ändå att den är stabil. Dock väldigt svag i gasen, samtidigt som det är en väldigt svag motor (1,2). Men den hackar och jag tycker nog att den drar rätt mkt soppa..

Räser maskin e de ju inte man får planera sin körning smile

Normalt drar eller ja kan ju bara jämnföra me den ja åker med. Drar ca 0.5 på långkörning 0.63 blandat ren stadskörning drar ju mest men de e inget ja gjort med denna än tyvärr.

Hur möe vill din ha?

(Bara fantasin sätter gränserna)

1 661 Inlägg
16 maj 2018
LMM kanske?

26 Inlägg
18 maj 2018
Trådstartare
CC72 skrev:
LMM kanske?

Har funderat på den och tänker att det förmodligen inte skadar att försöka sig på en ny. Blir dock efter lönen först för jävlar vad det sprang iväg den här månaden med andra bilen, volvon som ska få en ny motor...

1 661 Inlägg
19 maj 2018
Testa dra ut kabeln och se om det blir någon skillnad.

1 661 Inlägg
13 juni 2018
Något nytt med kärran?

Sök