Ja, ni hörde rätt... Kylarn läckte så jag åkte till macken och köpte kylartätning Bars Leaks
https://www.mekonomen.se/systemmedia/pr … atning.jpg ska tydligen innehålla små kulor som täpper till hålen i kylaren...
Åkte till en kompis som är betydligt mer bil kunnig än mig för att få hjälp. Tyvärr visade det sig att vi båda hade fel och hällde skiten i slangen som gick till intercoolern istället. När vi kikade så såg det verkligen ut som att slangen gick till kylaren. Men när vi skruvade loss fronten gick det till en mindre kylare bredvid den stora, vi antog då att det var intecoolern den gick in i.
Det som hände var att efter att vi hällt i sörjan så startade jag bilen och sedan gick det ca två minuter, sedan lade den bara av. Inget missljud, inget gnäll, ingen smäll eller annat från motorn. Det lät bara som att den fick dåligt med soppa, sen dog den bara... Provade att dra igång bilen igen, men nu är det bara startmotorn som går runt. Det är ingen kompression i motorn. Har vi växeln i och rullar bilen låter det inget.
Vi har tagit loss spjällhuset och gjort rent, men utan resultat.
En teori vi har är att spridarna har satt igen och det är därför den inte startar nu. Dock faller detta på att det borde finnas viss kompression i motorn trots allt.
Vad tror ni? Är bilen körd? Är det bara att skrota eller kan klegget ha stannat vid spridarna och att vi kan få igång bilen om vi får ren dem?
Svar tas emot med STOR tacksamhet,