Så jag håller på att byta hjullager och spindelled. Har fått loss det mesta, likaså gammla abs sensorn som satt som fan. Sluta med att jag fick hacka ur den med mejsel och hammaren från andra hållet.
Men utan att förstöra den nya hur trycker jag dit den på bästa sätt?
Den är ju bredare än själva hålet den ska in i, och verkar svårt att hamra dit den. Kan jag fila lite på kanterna i hålet eller på sensorn utan att den går sönder eller kommer ditt sitta för slappt då?
Hmm är på en Peugeot 407, och den är köpt från en peugeot återförsäljare och den gammla verkar ha suttit i från början med tanke på hur fastrostad den var. Tänkte samma sak men tydligen verkar dom vilja att den ska sitta fasst så.
Skulle vara om själva spindeln inte är orginal men svårt att tro
Kolla att du verkligen fick ur allt varit med om att delar av givaren sitter kvar fast det ser bra ut. Annars är det lite filmning och smörja sen montera givaren. Dom sitter alltid fast av bara fan
Hej! Bytte hjullager på brorsans Audi 100 Turbo -91:a förra helgen och ABS senson var jag tvungen att knacka ut med en rund träpinne. Sensorn satt ganska hårt fast hålet och inne i hålet fanns ett tunnt rostfritt "shims" som höll sensorn på plats. Hålets väggar var klätt med detta tunna "shims". Att sätta dit sensorn var inget problem.bara att trycka med fingrarna.
Har fått ur allt och filat bort det som gick. Men fortfarande är själva givaren 2 mm bredare i miten, är som 2 små plast flikar som går ut och inte går att fälla in. Tänkte om man vågar fila bort dom?
finns inte en chans att få in givaren utan våld annars.