2539
Sök

Köpråd: Sportig sedan/halvkombi för max 150000kr

2 638 Inlägg
13 juli 2018
Trådstartare
panda666 skrev:
-Akerfeldt- skrev:
panda666 skrev:
lol då var ja helt fel ute för trodde du ville ha nått *sportigt* uppfattade det helt fel. my bad.

Det är inte jag som ska köpa någon bil om du läser första inlägget och vad som anses som sportigt är en definitionsfråga, alla uppfattar det olika. Det behöver inte vara 200hk, Lexus och bakhjulsdrift wink

lol spelar ingen roll hur man vrider o vänder på saken men en toyota yaris eller nån hyindai modell är ej sportiga bilar^^ så per definition borde du ha skrivit köpråd småbil/kombi till sambon;) men låt mig inte störa dig mer nu;) åk o köp bil!

Det är ingen sportbil i den bemärkelsen hon är ute efter, det finns ju massor med vardagsbilar i sportigare variant på marknaden. Så nej, du har fel och hade du läst ordentligt i första inlägget så är det min syster som ska köpa bil. Men nog om det.
JossanB skrev:
Kollat något på Mini Cooper?
https://www.blocket.se/vi/78326173.htm

För mer sportig känsla skulle jag titta på en Cooper S men då är det ngt äldre modeller som gäller och litet utbud på just automat

https://www.blocket.se/vi/77482318.htm

Men oavsett så är det riktigt trevliga bilar och jag saknar min ☺️

Dem är nog en anings för små bilar jämfört med dem hon kollar på, men klart annorlunda bilar smile

2 638 Inlägg
13 juli 2018
Trådstartare
Ingen som har något matnyttigt om nyare Mazda 3, kända fel eller sånt man ska kolla på vid en provkörning? smile

Of World
3 370 Inlägg
14 juli 2018
-Akerfeldt- skrev:
Ingen som har något matnyttigt om nyare Mazda 3, kända fel eller sånt man ska kolla på vid en provkörning? smile

Rost vid begagnatköp.. Brukar vilja dra olja.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

2 638 Inlägg
14 juli 2018
Trådstartare
Presidento skrev:
-Akerfeldt- skrev:

Har dem fortfarande problem med detta på senaste modellen, alltså om man kollar på en årsmodell 2014-2015 däromkring?

1 193 Inlägg
14 juli 2018
-Akerfeldt- skrev:
Presidento skrev:
-Akerfeldt- skrev:

Har dem fortfarande problem med detta på senaste modellen, alltså om man kollar på en årsmodell 2014-2015 däromkring?

De ska inte vara värre än någon annan asiat vad jag har läst..

Mazda gillar jag! Mycket trevlig design, snabb och säker styrförmåga och bra körkänsla för en framhjulsdriven bil. Den upplevs som sportig i den bemärkelsen. Det tråkiga är motorerna. Inte för pålitlighet, utan för att de är just tråkiga. 120hk och 0-100 på 8,8 sekunder låter kanske inte så illa, men avsaknaden av turbo gör att den inte känns så snabb som den är. 165hk varianten är likadan och även om den är lite snabbare så har den samma vrid och känns inte snabbare alls. Däremot drar den mer soppa.

Kikat på BMW 1-serie? Brukar vara en populär liten bil bland damerna smile

Forummoderator
18 024 Inlägg
14 juli 2018
Cracksoup skrev:
-Akerfeldt- skrev:
Presidento skrev:

Mazda gillar jag! Mycket trevlig design, snabb och säker styrförmåga och bra körkänsla för en framhjulsdriven bil. Den upplevs som sportig i den bemärkelsen. Det tråkiga är motorerna. Inte för pålitlighet, utan för att de är just tråkiga. 120hk och 0-100 på 8,8 sekunder låter kanske inte så illa, men avsaknaden av turbo gör att den inte känns så snabb som den är. 165hk varianten är likadan och även om den är lite snabbare så har den samma vrid och känns inte snabbare alls. Däremot drar den mer soppa.

Lustigt det där. Har en asiat som klockar in på samma tid men det känns mycket snabbare när den stackars V6:an försöker få fart på lådan. Har även en som klarar samma sak på 7 sek men den bara morrar lite under huven och känns inte lika snabb.

BMW 1-serie? Då får du väl lägga till Mini Cooper och Audi TT också big_smile

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 193 Inlägg
14 juli 2018
Hybrid_ skrev:
Cracksoup skrev:
-Akerfeldt- skrev:

Lustigt det där. Har en asiat som klockar in på samma tid men det känns mycket snabbare när den stackars V6:an försöker få fart på lådan. Har även en som klarar samma sak på 7 sek men den bara morrar lite under huven och känns inte lika snabb.

BMW 1-serie? Då får du väl lägga till Mini Cooper och Audi TT också big_smile

Mjukvaran som håller tillbaka vissa bilar? Din 7-sekunder bil är nog snabb, men ger inte allt i låga växlar för att ge en mjuk och ”lyxig” kraftkurva. Endast mitt spånande.

1-serie går ju att lasta ordentligt med IKEA-möbler, något som blir betydligt jobbigare i Mini och TT wink
För att inte tala om bakdörrar! 1-serie är en praktisk sportbil. Min tjej vill att jag säljer min älskling och köper en 1-serie, helst igår sad

Sök