2 oktober 2020
Trådstartare
Spakstället ska byggas på plats härnäst, därefter rostskydda det svetsade området och få dit ny rostskyddsmassa. Därefter känner jag mig rätt nöjd då den värsta delen av transmissionen är på plats. Kommer eventuellt shimsa ned lådan litegrann med brickor mellan växellådsbalk och kaross för att få en snällare vinkel mot diffen. Av någon anledning känns det som att utgående axel ur lådan är lite högre än original.
Sen har jag en liten del av en balk som måste rostlagas, men där har jag en bockad plåt som skall svetsas in, så det blir ingen jätteoperation. Men det är lika bra att passa på nu då den bättre svetsen står här.
Jag upptäckte att den kardan jag har hade 14mm bulthål och att medbringaren på lådan har 12mm hål. Min nya fräscha hardy lånade jag ut till en kompis driftingbil då den var i behov av byte så en ny måste beställas.
Jag ser fram emot nyår då jag förhoppningsvis ligger i ett annat läge jobbmässigt. Då kommer en större beställning läggas, har varit dålig att kasta pengar på bilen på sistone då börsen har varit roligare att lägga pengar på just nu.
Pratade även med garagegrannen om han kan ta och blåsa på ett varv slipgrund på bilen sen och det skulle inte vara några större eller dyra bekymmer att lösa.
Saker som återstår att köpas:
Kabelhärva 2JZ
MaxxECU styrbox
Lambda
AN-kopplingar
Bränsletank + tankband
Karosserilister (höger dörr, samt samtliga främre lister från framskärmar och framåt)
Soppapump och bränslefilter
Styrväxel samt specialtillverkade P-ändar
Bromsok fram
Bromsok bak
Skivor bak
Bussningar framvagn
Billiga todo-listan:
Renovera framvagn, måla om
Montera instrumentbräda, matta och inredning
Senast redigerat av dFagnell (2 oktober 2020)