Nimbus 22 DC Exclusive 1988 renovering inte bil utan båt
TJENA! Sommaren 2018 köpte jag mig en NIMBUS 22 DC Exclusive årsmodell 1988 med en Volvo penta AQ271c V8 samt volvopentas duopropp 290 drev. Vilken kombo smilesmile Båten var i slitet bruks skick..... Men det skall nu ändras på.... Visa mer
Jag jobbar på et lignende prosjekt i Norge med en Nimbus 1995 22 DC spectra. Kan du hjelpe meg med noen frågor?
1. Jag har ingen måte at få ur vatnet i bensintank rommet, har du installert lenspump selv i dette skott?
2. Jag har lufting från bensintank skott til kabin, ser ut som din luftning av bensintank rum går ut bak ved motor rum?
3. Jeg skal lakkera konsoll/dashboard och sido paneler i min båt også, var det svårt at ta av dissa? Jag vurderar lacka utan at ta av..
4. Har du tilgang til noen gode dokumenter for 22 DC 1988-1996
Kul at følge ditt prosjekt👍🏻👍🏻
Hej! Roligt att höra.
1:Jag har ej någon länspump i skotten där tanken är. Om du har vatten där nu, köp en liten 12v dränkbar pump som du kan stoppa ner under tanken och pumla ut det.
2: luftningen från tanken fån i skrivsidorna och bak till motorrummet där luften blåses ut via motorrumsfläkten.
3: är det mycket jobb då man måste lossa hela rutan... men det går. Rutan sitter bara skruvad. Sen får man kasa rutan framåt för att kunna lossa skruvarna vid rutan på instrumentpanelen.
4: nej tyvärr..
Takk for tilbakemelding! Det er svårt at få av sido panelene grunnet limet på baksiden. Rutan gikk Easy off, men sidopanelene sitter hard. Tips? Triks? Hur fikk du loss sidopanel?
Hei, noe tips før at få av sidopanel i cockpit? Mine are glued so hard from factory and vant Get the stanley knife between Panels and skroget... struggeling... nice job by the way with the paint job.
Hei, noe tips før at få av sidopanel i cockpit? Mine are glued so hard from factory and vant Get the stanley knife between Panels and skroget... struggeling... nice job by the way with the paint job.
Hello!
Loosen all screws, where it is glued, take a thin steel wire and pull it so that you cut the adhesive.
It's like when they change the windscreen on the car, search it on youtube so you understand how I mean.