Står ganska stilla med denna.. Grenrören är klara, nytt elsystem uppritat men ej påbörjat. En del andra detaljer lösta. Har skaffat hus med garage här i gbg så kommer ta ner den så småningom, då blir de väl lite nytt som händer
Men det är fortfarande något år bort innan den är igång
Suget efter nått körbart har dock växt sig större och större senaste åren, så i somras slog jag till på en annan Kadett. Den räknar jag med är körbar och reggad i vår, därefter ska V8 Kadetten ner.
3 liters Alfa Romeo Busso sexa med eftermarknads ECU, Getrag 265, Volvo 1031 i fyrlänk, Alfa 166 bromsar runt om (310mm 4 kolvs brombe fram t ex). Sen köp har luftfilterbox och rördragning fixats, nytt avgassystem med katalysator i rostfritt, flytt av batteri, framvagnen förstärkts och byggts om med coilovers och kort styrväxel, bultmönstret reviderats till 4x100 runt om igen, Manta B Recaro säten monterats, Chevette HS bakspoiler, Golv GTi Mk1 framspoiler med hasplåt/splitter i 12mm formplywood (ej färdigkapad), kolkanister nästan klart, olje catch (som dessa har original) nästan klart, nya bränsleledningar påbörjat, handbroms var inte påbörjat vid köp halvklart nu, byter även instrumenthus till ett med varvräknare och lite mer digitala funktioner från Brasilien (ODG för den som är nyfiken). Krängare ska monteras bak samt en torsendiff i bakaxeln. Sen har jag lite av rosten kvar att lappa vid bakre hjulhusen och lite fix med ryggstödet på baksätet. Köptes körbar och är snart där igen