Har aldrig blivit bärgad under mina 30 år med körkort.
Men:
*Min Amazon havererade 1990 vilket resulterade i att farsan fick bogsera hem mig. Det var länkaget mellan växelspak (vid ratten) och lådan som hade sagt upp sig vilket gjorde att backen hoppade i vid 95km/h när trean skulle hoppa i. Kostade 50kr att laga. Svarta spår skvallrade på vägen i över 10 år. Spännande upplevelse.
*Bränslestopp i en Passat från -79 vid ett tillfälle i Rinkebykorset 1992. Fick knuffa bilen 30meter för att komma ur vägen för rusningstrafiken. Nytt bränsle löste problemet. En trimmad Passat drar alltså mer soppa än man tror.
*Bränslestopp i en Rover 620ti 2005. Skulle tanka senare men fick ett samtal från frun att jag var tvungen att hämta henne inne i stan då tågen stod stilla. Glömde av problemet med bränslet och chansade. Det gick sådär. En bekant på motorcykel kom till undsättning med en dunk 95 vid Rotebro vilket också löste problemet.
Även fått punktering 2 ggr, båda då jag övningskörde som 17åring. Reservhjul löste problemet båda gångerna.
Tur eller inte, jag har kört uteslutande engelskt och japanskt sedan 2000 där de engelska bilarna generellt krånglat minst.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.