Low skrev:
M123 skrev:
Low skrev:
det är ju ändå som räknas eller hur?
Är väl svårt att säga det är samma olja och lika bra bara för att den uppfyller ett krav.
Ta vw som exempel då det är deras standard.
Dom har satt en standard och har intervall på 3000 mil, oljan koksar och täpper till oljesilen. Hade oljan varit bättre rustad hade inte motorn skurit.
Det som räknas är att använda en bra olja i slutändan. Vet inte hur man ska kunna tycka något annat?
Är Biltemas olja bra.
Ingen aning mer än att saker som avviker från normaliteten håller jag mig bort ifrån och när det kommer till så dyra och känsliga saker som en motor då kör jag det säkra kortet alla dagar.
Men 3000mil service korkat oavsett vilken olja... Allt för mil kostnader ska se bra ut.
Byter man vid max 1000mil, och oljan uppfyller kraven så kvittar det om oljan kostar 40krL eller 150kr litern?
Sover man bättre så varför inte :-)
De som avgör för mig är vad som kommer ur när man drar pluggen.
Det kan nog ge en väldiga mardrömmar om man får mekanisk åverkan på kam och lyftar.
Vad jag läst tog det ända till 95 dom slutade med flat-tappet cam i Vans och Pickuper, så ja isf om det är den du kör det där på och propagerar varmt så lycka till.
"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.