13 juli 2019
Trådstartare
Jag vill inte under några omständigheter bli associerad med "volvoraggers". Jag kör 940 för att det ligger i min uppfostran. Jag starkt ogillar när folk plockar bort fjädrar och dylikt. Hela "åka bött" och "curla" kulturen är nått jäkla 3-parts lovechild av Eddie Meduza, Assar Gabrielsson och Ronny & Ragge. Bilar ska bli bättre när man gör om dem. Så jag tar i varje fall inte illa vid mig. Det jag undra mest över är om det blir nån vidare bra om man ligger på uppfarten och snickrar ihop ett eget avgassystem, och om det är värt att köpa en dyrare ljuddämpare än biltema för ljudnivåns skull. När det kommer till huruvida det ger effekt eller inte är jag kluven om. Om man förkovrar sig i motorlitteratur(Vilket jag i viss mån har) är det väldigt lite snack om avgassystemet efter kollektorn, DP, megafonen eller vad man nu har, därav visste jag ju inte mer än ren intuition och skit man läser på opålitliga källor. alla som säljer chipp rekommenderar ju det, men det är kanske för att de även säljer avgassystem.