Tjenare!
Har fått lite gjort och även fått hem lite grejer till bilen, började med att ta ur motorn ur donatorbilen förra helgen och plockade av kringutrustningen som jag kommer behöva till andra motorn.
sen åkte jag och hämtade en m60b30 till en polare och då kom jag över 2st nya gt30 turbos(kopior) jävulskt billigt så kunde inte stå emot, kan ju va bra o ha liggandes ifall nåt händer med holset turbon.
kom även över ett komplett kit med R bromsar, kan dock inte bestämma mig om jag ska regga bilen med dom på eller inte, vet inte riktigt hur jag ska få till en godkänd handbroms och okfäste. Om nån har en lösning så är jag väldigt intresserad av den!
Igår var jag och hämtade ut lite schysta grejer från speeding och kommer lägga minst en till rejäl beställning från dom inom kort, beställningen innehöll bland annat 60L fuelcell för interna pumpar, SPD 50mm dumpventil, Turbosmart 45mm wg, SPD BTR, SPD fuelrail, AEM filter med mera!
och idag var jag och röjde upp lite i garaget eftersom de såg ut som kriget.. hängde på grenrör och plenum på motorn för att mäta lite ifall de kommer få plats, men märkte ganska jävla fort att de inte finns en chans i helvete att jag kommer kunna använda de plenumet utan att modda de kraftigt.. så ifall någon har ett smidigare plenum men korta runners så kan jag vara intresserad av att köpa det!
.