I denna projekttråden kan ni följa mitt pv bygge och alla andra byggen/projekt jag håller på med =). Pvn ska reggas som ombyggt fordon och i slutskedet ska det sättas i en ls3 motor.
God morgon! fick lite tid över till garaget igår så jag testade att sänka ner bilen på framvagnen för att se så allt låg emot som de skulle och även för att se så inget tog emot nånstans. Övre bärarmarna har ett ganska tajt förhållande med framåtsträvorna kan man säga, men de var jag ganska förberedd på för jag trodde jag skulle behöva modda bärarmen lite för att den inte skulle ta i röret (ibland har man tur). Har även kapat till och näst fast plåtarna till att boxa igen rambenen och även slipat rent rambenen inför kommande svetsning.
kommer få korta ner mina stabilisatorstag en aning så inte krängarn tar i ramen
Nu bär de av till garaget igen så kommer uppdatera er igen inom kort (Y) Ha de gött sålänge!
Det går undan riktigt bra för dig! Fränt projekt att följa.
Jag försöker så gott jag kan att hålla igång ska bli farsa i början på maj så hade vart jävligt gött att ha dom dyra och tidskrävande bitarna gjorda!. Kul att de gillas!
Blev ett kort pass i garaget idag, Började slakta ner framvagnen lite för att göra plats till mina coilovers Det kommer finkapas till lite bättre sen och ska försöka förstärka upp de på nåt snyggt sätt sen igen. Ska även förstärka upp / boxa mina bärarmar så dom blir lite styvare och ser lite roligare ut (Y)
Det var allt för denna helg, tar nya tag nästa helg igen! Ha de gött!
Tjenare! fick en stund över till garaget idag så kapade till lite plåtar till undre länkarmen och även dom nedre coiloverfästena blev klara, imorn är jag ledig så då lär de bli en hel del gjort
Tjaa! Fick klart ena sidan på framvagnen idag (Y) så nu ska nedre bärarmen bara blästras igen innan galv! Hoppas på att hinna klart med andra sidan samt blästra de sista imorn
Fick klart andra sidan på framvagnen idag, så nu är de bara lite blästring kvar och urpressning av alla gamla bussningar sen kan jag lämna iväg grejerna till galvning
Jeg vet ikke, men for meg ser de festeørene til coiloverne litt tynne ut i godset... De bærer hele vekta av bilens framende, også i en skikkelig dump..
Jeg vet ikke, men for meg ser de festeørene til coiloverne litt tynne ut i godset... De bærer hele vekta av bilens framende, også i en skikkelig dump..
Jag funderade på de också först men ska tydligen räcka med 3mm 355 gods, kanske får "boxa" dom för säkerhets skull