I denna projekttråden kan ni följa mitt pv bygge och alla andra byggen/projekt jag håller på med =). Pvn ska reggas som ombyggt fordon och i slutskedet ska det sättas i en ls3 motor.
Jeg vet ikke, men for meg ser de festeørene til coiloverne litt tynne ut i godset... De bærer hele vekta av bilens framende, også i en skikkelig dump..
Jag funderade på de också först men ska tydligen räcka med 3mm 355 gods, kanske får "boxa" dom för säkerhets skull
Får börja med att be om ursäkt för de långa uppehållet men nu har garagesäsongen börjat ingen så nu blir det nya tag igen (Y). Har fortsatt greja med framvagnen så nu är alla nya bussningar och spindelleder monterade och har även börjat måtta in styrningen men är lite jobb kvar innan det är perfekt så jag kan göra dom slutgiltiga fästena. Har även lyft i motor och låda och ska börja måtta in det och bygga fästen sen när dom grejerna är fixade så är de dags för första byggbesiktningen!
ser rätt mycket roligare ut nu
har även införskaffat mig lite alurör och fullradietrattar till kommande plenumbygge
skaffade även hårdare fjädrar till coilsen fram som jag monterade häromdan
hängde dit grenrör och turbo för att se om de gick o använda och de enda som behöver byggas om för att de ska funka är wg röret som ändå skulle göras om.
oljetråget hamnade jävligt tajt mot framvagnbalken så det har jag fått kapa upp lite och byggt igen med plåt men fick ingen bild på de
så här är jag nu, har som sagt en del jobb kvar med att mäta in och få till alla vinklar i styrningen och alla fästen
Här kommer lite bonusbilder på mitt lilla semesterprojekt det är en del pill kvar men inte mycket kan eventuellt bli mycket jobb om de visar sig att jag har för lite försprång på gaffeln men de märker jag när jag provkört den
Det var allt för denna gången men ska till garaget imorn så får se om de kanske blir en update imorn igen (Y)
Tja har fått lite gjort i garaget men den här sidan har inte funkat så bra det senaste så har inte kunnat få in några bilder.. Men nu är iaf fästena till styrningen klara och har även fortsatt med förstärkningen av ramen fram, och har även förstärkt upp framvagnsbalken eftersom jag var tvungen att kapa ur den lite.
Sen har det även blivit ändrade planer med motorvalet! så T5an är såld och det kommer istället att hängas i en LM4 5.3l alu v8 som får sitta i till reggningen och sen kommer den bytas ut mot en LS3 (Y). LM4an är inhandlad och påväg hem från staterna så får se när den dyker upp
Det var allt för denna gången men kommer nog slänga in lite bilder på mitt motorbygge till mustangen inom kort, mustangen har första prioritet nu i vinter så den hinner bli klar tills i vår!
Goddag på er! Har trillat in ett paket med lite prylar till mustang motorn, High performance vattenpump High performance oljepump Dubbel kamkedjedrivning Howards 280 kam Edelbrock 500 förgasare
Inväntar fortfarande mina nya toppar och headers. Topparna skulle va klara runt årsskiftet och mina headers är påväg från staterna
Hoppas de blir lite ruppig gång med denna kammen!
Motorn jag bygger på är en 5.0 HO rullkamsmotor från en mustang -93
Kommer försöka få lite gjort i garaget nu under julledigheten så uppdaterar så fort de hänt nåt (Y)
Kan la bjuda på 2 bonusbilder på denna skapelse, det är en yamaha virago 750 som ska bli en café racer lite jobb kvar men dom stora bitarna är klara 👍
Vill ni ha bilder på samtliga byggen när de händer nåt med dom? eller ska jag hålla mig till bara pv bygget här?