Growe skrev:
Som första bil vet jag inte om någon av bilarna ens är förståndiga det minsta.
Varför är det så viktigt att ha något stort dyrt och totalt oekonomiskt?
Har du råd att tanka dubbelt så mycket för att ha en bil som är som polararnas istället för att ha en bil som man har råd att använda?
Alla bilar kan stylas alla bilar kan vara roliga allt hänger på vad man gör med dom.
Börja i denna ände!
Försäkring,bränsleförbrukning och årskatt det är det viktiga att dessa kostnader är låga. resten är totalt oviktiga som första bil.
Jag hade en 1500kr Fiat uno när jag tog körkortet.
Hade iof ägt 2st volvo 240 en 76ans med massa lullul och sen en 240glt 83 väldigt rolig bil men gud vilken oekomoisk bil.
Den där fiaten körde jag sjukt mycket med den drog lite kostade lite i skatt försäkringen var istort sätt gratis..
Den hade otroliga 60hk var rätt slö (men snabbare en än 745Gl)
Den var liten säkert livsfarlig (provkrockade en gång) men på riktigt var det en av dom bättre bilarna jag haft framför allt ekonomiskt.
Sen kostade bilen 1500kr så allt var verkligen perfekt.. hade stereo i bilen för runt 50K men det har inte med saken att göra..
Den rullade dygnet runt som mest åkte vi 7pers från örebro till e-tuna så man fick plats med mycket folk fast den var liten, den var bra på alla sätt en första bil ska vara.
Visst inget för den med dåligt självförtronde och vill leka allanballan.
Men dom mesta ville åka med även om dom klev ur fort när stereon stog i bott för det spelade äkligt hårt och högt
Så tänk med plånboken istället för vad polarna tycker.
Du kommer njuta betydligt mer i en polo som ett exempel än vad du kommer göra i valfri volvo eller bmw för 30k
Eftersom du kommer ha råd att köra den istället för att fundera hur du ska ha råd att ens åka till macken och tanka.