Var hos Vianor häromdagen och hade bokat in framvagnsinställning efter att en polare hade bytt länkarmarna fram.
Betalade (dumt nog) i förskott så jag skulle få bokad tid utan problem, när bilen väl är inne efter ca en halvtimme kommer mekanikern ut och berättar att han vågar inte lossa på dom tre små muttrarna som håller styrleden, på vänster sida.
(se skiss)
https://imgur.com/Zz6IwC1Dom var otydliga exakt med vilken mutter det var, men är det den bulten som slutar precis på sprängskissen?
Hursomhelst, dom tre små muttrarna har ju självklart lossats när länkarmarna byttes, och är helt omöjligt att dom sitter så mekanikern "inte vågar" lossa dom
Ingen på Vianor hade en bra lösning för att få arbetet gjort utan frågeställningen var:
"Vill du riskera att det går sönder så får bilen stå här över helgen och början på nästa vecka, behöva köpa hem reservdelar, för vi har inte det"
eller
"Vi gör endast höger sida så får du återkomma när du har bytt båda styrlederna så det blir lättare att lossa"
Inget av alternativen var ju lockande men behövde bilen nu i helgen så fick ju bli andra alternativet
Men efter att ha pratat med farsan så säger han att vianor är dumma i huvudet för att ta fullpris för halvgjort arbete, antingen ska dom bara lösa det på plats hur dom än gör, eller så ska dom återbetala halva beloppet eftersom jobbet inte är utfört helt
Så som det ser ut nu så har jag betalat fullpris för en halv framvagnsinställning (dom tog även bak av någon anledning)
Och ska nu behöva betala ett till fullpris för att få vänster sida löst!
Finns det något jag kan göra i denna situationen?
Vad borde jag ha gjort på plats?
Alltid lätt att vara eftersmart men blir så förbannat less på att känna mig halvt lurad
(Gäller en Golf 2 GTI)