Har idag konstaterat att det finns gnista när motorn inte vill igång. Stiften är helt torra efter man malt på tomgången en stund och gnista finns.
Bränsle problem alltså... Det kommer soppa till fuelrailen dessutom.
Rätta mig om jag har fel och komplettera gärna listan, men när jag tänker felorsaker så tänker jag: - Nån styrning till spridarna. - Bränsletrycksregulatorn.
Vad ska det va för soppatryck? Tänkte om jag kan skarva på nån tryckmätare på ledningen nånstans.
Minns inte om det va i denna tråden som någon sa att det satt ett relä vid expansionskärlet till spridarna? Kan tycka att det borde vara lite utsatt för värme isåfall. Tycker de klickar till i det men kan ju va nått som är galet ändå kanske. Vad har reläet för funktion?
Problemet verkar löst Det var dedär förbannade relät ändå...
Testade med en kompis spridarrelä och han testade med mitt, min bil startade utan problem och istället startade inte hans.
Tycker det är konstigt att bilen har startat kall förut. Men men, det är väl varken första eller sista gången man kommer klia sig i huvudet angående gamla bilar