Har ett bekymmer med min Renault Clio 00a som dyker upp lite random. Helt plötsligt när jag är ute och kör så händer inget när jag trycker på gasen. Trycker jag ner den i botten så reagerar den först inte och sedan börjar den typ rycka och sedan helt plötsligt drar den iväg nästan med en rivstart. Trycker jag ner kopplingen och ger den extremt mycket gas flera ggr så brukar det hjälpa och bilen går som vanligt igen. Dock ej alltid. Men efter några km brukar det lossna. Detta sker helt random, Kan funka fint i flera veckor och sedan händer detta. Det sker oavsett om jag har full tank eller om jag är på reserven kan tilläggas. Vad kan det bero på?
Antingen bränsle eller tändning men jag är nog mera inne på tändningen. Kass tändspole kanske, eller fördelarlock och rotor om det finns på en sådan räcerbil. Om den tappar två cylindrar upplevs det ungefär som beskrivet.
Antingen bränsle eller tändning men jag är nog mera inne på tändningen. Kass tändspole kanske, eller fördelarlock och rotor om det finns på en sådan räcerbil. Om den tappar två cylindrar upplevs det ungefär som beskrivet.
ja det känns så fakiskt ( tror jag ) jag kan ju köra helt normalt o sedan helt plötsligt när jag trycker på gasen så sker nästan inget , den typ hackar/hoppar lite men håller jag nere kopplingen o gasar så låter det som det ska ju...... blir inte klok på detta...