Ypperlig skrev:
husseman skrev:
Startmotorn går men motorn går inte runt, så tolkar jag det. O då har han/hon inte problem med tändning eller bränsletryck iallafall. - skulle han/hon mena att motorn hänger med fast ingen komp. så har väl kamremmen gått .. lite luddit /Skål
Jag får känslan av att trådskaparen inte har full koll på sakerna.
Stämmer, bra känsla!
Visade sig enbart vara glapp efter att ha kopplat loss batteriet. Antingen satt den inte ordentligt eller glapp för den gick när killarna drog åt skruven rejälare på Polen.
Hursom de bytte fördelarlock och fördelararm då det såg nästan stenålders ut, men den strular ändå!
Den svarar bättre på gas och har märkbart mer energi när jag försöker starta den, låter inte ens lite slö längre utan starkt och bra.
Ska sägas att det känns som att han startar lättare efter bytet men inte tillfridställande. Idag ex tog d ett kanske 10-15 sekunder ena starten.
Super jobbigt problem det här.
Lånade en multimeter och fick vad jag tror är rimliga siffror men inte helt säkert iomed att jag inte riktigt vet hur man mäter tillförlitligt.
Tänkte ringa verkstaden och fråga om de mätte resistansen i mina kablar för då lär de väl ha fått rimliga siffror då de inte byte dom.
Bränsletryck ok
Nya stift.
Ny fördelararm.
Nytt lock
LMM reagerar på om man tycker ur den och ger bra värden via Obd2.
Kylartemphuset beter sig som den ska och via Obd2 får jag extremt rimliga temperatursiffror på kylarvätskan.
Vad fan mer kan det vara?
Har visserligen bara mätt soppatryck vid bryggan inte under bilen vid bränsletrycksregulatorn. Kanske dags att ta in på okq8 lift och göra det?