Bakvagn snart klar! Brorsan kom hem nu i jul så hade planerat att göra bakvagnsinfästningarna då, underlättar ju om man är 2 när man ska bängla med den. Har aldrig pysslat med liknande förr så har försökt läsa å läsa men de sägs ju mkt olika info om vinklar överallt samt att man får kompromissa lite här å var för att de ska passa bilen bra. Men köpte iaf ett färdigt k link kit å brände dit.
Började med att loda ut rätt cc mått på hjulbasen som var 3208mm och hängde upp bakaxeln i remmar.
När vi sedan mätat in axeln 174 gånger i sidled och längd och pinjongvinkel var ca 2 grader uppåt, som ja hoppas få motorpaketet att luta så brände vi fast den i ramen så den satt stumt på exakt rätt ställe.
Sen gjorde ja konsoler till nedre främre bärarmsinfästning av 12mm L balk, lite överdimensionerade men de var vad som fanns att tillgå, ska göra en förstärkning av den i bakkant så de inte ger vika senare också, blir ju ganska mkt utstick från ramen
Lite smidigare blev de när brunnen bak under sätet inte var fast svetsad, de var även anledningen till att ja väntat med den.
Riktigt nöjd ändå med placeringen, ingenting tar i karossen så ja slipper notcha ur plåten för bärarmarna och de blev lagom tight mot rambenen. Efter de svetsades även dom övre fästena. Blev en vinkel invändigt på 80 grader och dom är 2 grader lägre än dom undre bärarmarna som kommer va parallella med marken i körläge och inget sticker ner under ramen som kan ta i när den är bottsänkt på luften framöver.
Bakaxeln är en 12 bult cheva axel från impala 65, den kommer även kortas 3 cm per sida för att få dit djupare fälgar då ja råkar ha sådana liggandes och en yukon diff ska även dit.
Kardantunneln kommer även måste höjas lite och ramen ska c notchas för att få ner den sista centimetrarna så de blir mer pyssel senare men nu har ja iaf en grund. Alla stagen är justerbara så de kommer gå finlira vinklar senare när allt är klart.
Nu blir det att fortsätta på golvet invändigt igen framöver.