Jag har en Volvo 744 -88 som är reggad med en T5'a och BMW ZF låda som ska helrenoveras tills jag är 18. Bilen ska lackeras, rostlagas, underredsbehandlas med färg och rostskydd, få svart inredning med andra säten,... Visa mer
Idag kapade jag upp den högra tröskeln som en av de förra ägarna av bilen hade lappat ihop med en plåt utanpåliggande den gamla tröskeln. När yttertröskeln var bortkapad så visade det sig innertröskeln var i ännu sämre skick..
Fått hem en ny höger tröskel och så har jag tagit ur inredningen på förarsidan där jag upptäckte att föregående ägare har lappat ihop golvet som en riktig klåpare. Plåten var svetsad ovanpå den gamla och på vissa ställen satt den helt löst.
Att lägga plåt utanpå rosthålet verkar poppis... Förstår inte hur någon kan tycka det är ett bra alternativ, speciellt inte om plåten dessutom ändå svetsats... Det tar ju inte många minuter extra att kapa bort den dåliga plåten
Nej precis, jag förstår inte heller varför någon lägger ner tid på att rostlaga när de sedan lämnar allt omålat/icke rostskyddat. Men men nu är det jullov så det är snart åtgärdat ändå..
Lucif3r skrev:
Att lägga plåt utanpå rosthålet verkar poppis... Förstår inte hur någon kan tycka det är ett bra alternativ, speciellt inte om plåten dessutom ändå svetsats... Det tar ju inte många minuter extra att kapa bort den dåliga plåten