Lucif3r skrev:
Mja... Det är inte alls ovanligt att LMM börjar kasta in handduken på 85x70 även helt orginal... Det är inga nya bilar vi talar om, tidens tand har satt sina spår.
Visst är det väl mer vanligt att ett felaktigt inoljat öppet filter, eller dåligt fastsatt sådant, dödar LMM. Men att säga att "det absolut inte är något vanligt fel" med orginalfilter/burk stämmer inte.
Som sagt, det är inga nya bilar längre.
"Klåparmodifieringar" är dock faktiskt relativt ovanligt på 85x70-serien. Detta främst för att istortsett all "klåparmodifiering" har en direkt negativ inverkan på körförmågan av bilen, så man lär mer eller mindre ha huvudet under armen för att inte märka det.
Finns det klåparmodifierade exemplar av 85x70? Självklart. Men inte i närheten av lika många som andra modeller, och är som sagt extremt lätt att upptäcka.
Vevhusventilationen är varken bättre eller sämre på turbomodeller än sugmodellerna. Dom är lika värdelösa oavsett och kräver lika mycket/frekvent översyn.
För att återgå till TS ursprungliga fråga... Kolla över jordpunkterna för tändspolarna, och jordningen mellan motor och kaross.