1 augusti 2021
Trådstartare
Då har det hänt lite. Sålt ett antal bilar och till slut hade jag sålt så många att jag inte hade något bil att åka i till bilträffar. Så då fick vi ta tag i T-23an. Jag och tanten bytte ett antal packningar överallt i hopp om att det slutar komma olja i kylsystemet.
Verkar funka nu.
Kylningen har varit ett problem. När jag köpte bilen så satt det en elfläkt fram på kylaren. Inte så kul när man vill att det skall se ut som bilen byggdes 1960.
Så den plockade vi bort. Anledningen att den satt där var för att motorn sitter för långt fram. Så det är bara någon cm frigång mot kylaren så man får helt enkelt inte plats med en plåtfläkt bakom kylaren. Efter en del klurande och två besök på Delplocken där en plastfläkt från en BMW köptes för 60:- och en dag på jobbet där en 5mm plåt tillverkades och sattes fast längre bak på själva remskivan på vattenpumpen så gick BMW fläkten att montera på rätt sida kylaren. En 5cm skyddsplåt i rostfritt döljer en del av fläkten. Så det ser rätt okej ut.
Ser lite bättre ut nu.
Elsystemet var säker bra för 20 år sedan men gamla porslinssäkringar är inte så kul i dag så det behövdes bytas och klammas upp. Inte ett jättejobb utan några timmar att reda ut hur allt är kopplat.
Passade även på att montera en dubbel USB laddare på radioläget på tändningslåset så man kan ladda två telefoner utan att starta bilen. Samt en ny säkringshållare. Blev några buntband också.
Senast redigerat av rosten1000 (1 augusti 2021)