2882
Sök

ABS lampa VOLVO v70 1998

4 Inlägg
12 februari 2021
Trådstartare
#1
Hei Garaget
Hur slacker jag ABS lamapan utan at reparera selva  felet?
jag har fått ett råd som sa at det måtte kopplas en +12 V inn på pin 16 på inngången til ABS enheten men det funker inte . Jeg tenke bara på  att gøre lampa overksam?

Andra kommentarer undabedas
( dessverrre er min svenska  inte bra  (Jag er norrrmann)

Pvdanoscar

Hobby Fotograf
650 Inlägg
12 februari 2021
#2
Ta ur lampan ur instrumenthuset om du inte vill reparera felet. Nått annat sätt vet jag inte..


Lastbilsmekaniker
5 179 Inlägg
12 februari 2021
#3
Vet du vad felet var ifrån början? Är det en givare som är kass så kan man skarva på sig ifrån grangivaren och få rätt signal till styrenheten


1 777 Inlägg
12 februari 2021
#4
Den blir underkänd på besiktningen när lampor inte lyser.

4 Inlägg
16 februari 2021
Trådstartare
#5
ProXem skrev:
Ta ur lampan ur instrumenthuset om du inte vill reparera felet. Nått annat sätt vet jag inte..
Takkmen jeg sklull hatt en løsning som eliminer felet elketriniskt

4 Inlägg
16 februari 2021
Trådstartare
#6
Bassiehof skrev:
Den blir underkänd på besiktningen när lampor inte lyser.
Vet det men skulle hatt en løsning som slukker lampa på et øyeblikk når motoren startes ,

4 Inlägg
16 februari 2021
Trådstartare
#7
volvoqq skrev:
Vet du vad felet var ifrån början? Är det en givare som är kass så kan man skarva på sig ifrån grangivaren och få rätt signal till styrenheten
Jeg har ikke testet den enda men mistenker styre enheten da den er meget kjent for dårlige loddinger, men skal ta en test først
takk

6 025 Inlägg
16 februari 2021
#8
Hej!
??? Varför tar du inte reda på orsaken till felet?
Antingen är det ABC enheten  eller givaren vid hjulet!
Åk till en bilmekaniker så kan de enkelt avgöra vilket. Kostar bara några hundra kronor så läser dom av felkoder.


2 348 Inlägg
17 februari 2021
#9
jaka54 skrev:
Antingen är det ABC enheten  eller givaren vid hjulet!
... Eller kablaget wink Vilket faktiskt inte är speciellt ovanligt på 85x70, speciellt bak.

Men som sagt, fixa felet istället för att fuska. Läs ut felkoder och återkom så kan vi ge bättre tips på hur du lagar det.
Att fixa ABS'en på 85x70 kostar inte speciellt mycket... Det är ett simpelt system med få komponenter.



Sök