Klipper den direkt vid 4000 varv eller orkar den bara inte? GDi-snurran är ju känd för att sota igen. Den ska köras hårt någon gång eller 2 i månaden för att må bra. Samt rulla på 98 oktan.
Har du provat att tokköra med bilen någon timma?
Den orkar inte typ. Har lyckats 2 gånger och då har jag rengjort spjällhuset med t röd. Sen när den stått så är det samma sak. Är inne på insugskanalerna och ska rengöra dom i helgen. Här är en video på hur den gör https://youtube.com/shorts/jzrjVJnUf6g?feature=share
borde man inte se det där i datorn om man bara loggar bilen.. om den tappar vevaxelgivaren vilket det faktist verkar som så borde man se att signalen försvinner...
för det är ju helt klart som ett varvstopp.. kan ju vara kamaxelgivaren som tappas oxå. bilen är ju rätt gammal så inte säkert att den lägger en felkod på problemet heller även om den tappar signalen
Det borde finnas 2st pumpar den i tanken för lågtrycksdelen dvs. förpump högtryckspumpen borde sitta på motorn
Tack för den infon Det kan förklara en del för när jag bytade bränsledilter så var där ett jäkla tryck.därför har jag uteslutigt pumpen. M n finns där en pump till så ska jag kolla upp detta. Tror vi kan vara på rätt spår här
Det borde finnas 2st pumpar den i tanken för lågtrycksdelen dvs. förpump högtryckspumpen borde sitta på motorn
Tack för den infon Det kan förklara en del för när jag bytade bränsledilter så var där ett jäkla tryck.därför har jag uteslutigt pumpen. M n finns där en pump till så ska jag kolla upp detta. Tror vi kan vara på rätt spår här
Bilen lagad. Rengjorde insugskanalerna och bytade högtryckspumpen. Nu går den som den ska
Det borde finnas 2st pumpar den i tanken för lågtrycksdelen dvs. förpump högtryckspumpen borde sitta på motorn
Tack för den infon Det kan förklara en del för när jag bytade bränsledilter så var där ett jäkla tryck.därför har jag uteslutigt pumpen. M n finns där en pump till så ska jag kolla upp detta. Tror vi kan vara på rätt spår här
Bilen lagad. Rengjorde insugskanalerna och bytade högtryckspumpen. Nu går den som den ska
nice så högtrycks pumpen som ställde till det alltså.
Tack för den infon Det kan förklara en del för när jag bytade bränsledilter så var där ett jäkla tryck.därför har jag uteslutigt pumpen. M n finns där en pump till så ska jag kolla upp detta. Tror vi kan vara på rätt spår här
Bilen lagad. Rengjorde insugskanalerna och bytade högtryckspumpen. Nu går den som den ska
nice så högtrycks pumpen som ställde till det alltså.
Mest troligt. Kan även varit igensotade insugskanaler men tror mer på högtryckspumpen,verkar som den bara finns i gdi modellen. Bränsleförbrukningen sjönk även ifrån ca 1,8 till 0,8 i stan