3038
Sök

Köpråd: bakhjulsdriven cab med plats för fyra.

99 Inlägg
3 juni 2021
Trådstartare
Jag hade tidigare en tråd om köpråd angående BMW 118 cab. Just den jag frågade om var inget att ha.
Tänkte därför fråga om tips på en bakhjulsdriven cab med fyra säten (två vuxna och ett barn ska få plats).

Jag gillar utseendet på BMW 1-serien men tar gärna förslag på andra märken. Mustang är fin den med.
Hade jag inte behövt ett baksäte hade det varit lättare, men jag är vilsen när det kommer till cabbar med baksäte.

Hade tänkt ett maxpris på 150k, men får gärna vara lägre.

För att sammanfatta vad vi söker:
-Cab
-Bakhjulsdrift
-Plats för 4
-Driftsäker
-Hyfsat billig i drift 
-Max 150 000

108 Inlägg
3 juni 2021
Kolla på äldre 3-serie cab smile

Stora fötter - Stora skor

99 Inlägg
3 juni 2021
Trådstartare
johanbrolin skrev:

Ska ta en kik där. Vad är definitionen på äldre? smile

Hur ska man tänka angående miltal eller årsmodell. Är det bättre att gå efter lägre miltal (hur det nu definieras) eller att gå på nyare årsmodell (fast då blir priset högre).

108 Inlägg
4 juni 2021
Tenchi skrev:
johanbrolin skrev:

Ska ta en kik där. Vad är definitionen på äldre? smile

Hur ska man tänka angående miltal eller årsmodell. Är det bättre att gå efter lägre miltal (hur det nu definieras) eller att gå på nyare årsmodell (fast då blir priset högre).

Upp till o med generation E46. Min definition.

Jag tycker inte man ska stirra sig blind på miltal. Så länge service har skötts som den ska.

Angående årsmodell får man kolla vilken av karosserna man föredrar. Jag plaskar runt i e36 träsket och planerar inte att simma i land änn på ett tag.
Om planen endast är att äta glass och motorstyrka inte spelar vidare roll räcker det gott med en 318. smile

Stora fötter - Stora skor

Sök