panda666 skrev:Cassius skrev:panda666 skrev:Det är det jag gjorde om du läser min kommentar en gång till, sa även att dieslarna är bättre. Ville inte att ts ska slösa sin tid då bilen låg lågt ifrån ts. Eftersom säljaren inte hade hittat kvitto på rembytet osv då hur ska vi veta att resten är i bra skick? Jag är hur objektiv som helst det är tyvärr du sj som måste tänka för lite innan du anklagar folk. Jag kommer och tänker aldrig rekommendera en tfsi till nån stackars själ, har sett alldeles för många trådar med rasade motorer och känt sj folk vars deras har rasat så det finns inte nån statistik i världen eller nån i världen som kan få mig att tro att tfsi är bra. Dom har visst haft massor med återkallningar på diverse problem vad menar du? Fanns återkallningar på hög oljeförbrukning, kedjor, pumpar hit o dit och jag orkar inte länka allting du får googla lite.
Så här skrev du bland annat:panda666 skrev:Vad du än gör köp inte. Dieseln skulle ja inte vara så rädd för men bensinaren fruktar ja riktigt hårt. Mitt tips är att kolla på diesel eller helt annan bil annars;)
Jag pratar inte om denna bil specifikt utan stör mig snarare på att du avråder alla som ens funderar på en bil med TFSi motor generellt.
Återkallningen pga oljeförbrukningen var efter en stämning och förlikning där VAG inte erkände något fel. Kan Du förklara vad problemet Faktiskt är med de motorerna? Sätter man sig in i vad problemet är, och sedan räknar baklänges bland orsakerna till varför slutproblemet uppstår på ett logiskt sätt förstår man fort varför det viktigaste med en TFSi bil är brukandet och historiken. Jag förnekar på inget sätt att det finns problem med de motorerna, men ska man köpa en sådan bil får man kolla upp den noggrannare än många andra! Hittar man ett bra exemplar är det riktiga kanonbilar som strular väldigt lite, och det behövs ingen monster ansträngning för att hitta ett bra ex.
Men när varje tråd om "köpråd" gällande TFSi motoriserade bilar fylls av "köp inte, bara problem" ger det en väldigt felaktig bild av verkligheten.
Majoriteten av bilarna med dessa motorer går trots allt bara bra, även om internet forumen gärna vill påvisa motsatsen.
Det är klart att Vag inte erkänner nånting, vem gör det? Dom tjänar ju enormt med pengar på deras bilar och alla reparationer. Dom ger ynka 2 års garanti om man köper ny bil och sen väntar dom på reparationerna. Extrema pengar tjänar dom på alla reparationer.
Här är en liten sammanfattning på problem med tfsi osv.
Below, we share with you a list of problems that are common to both Audi TFSI and VW TSI engines:
Clogged fuel injectors.
Random misfires.
Excessive oil consumption.
Timing chain tensioner failure.
Ignition coil overheating.
The High Pressure Pump Problems
Turbocharger Diverter Valve (bov) Problems
The Valve Carbon Buildup Problems
The PCV Valve Problems
The Sound Enhancer Module Problems P0299
Orkar inte att det ska bli en 100 sidors tjafs nu om vag och audi. Visst finns det många som rullar fint än idag men säger bara vad jag tycker sj och kommer inte att ändra mig. Man får ta allt hur man vill men inget jag personligen rekommenderar när jag hör tfsi/tsi osv. Vill man endå ha en maskin med alla tänkbara möjliga problem som kan uppstå så står jag inte i vägen, förmedlar bara info om vad som kan förekomma för problem och med de fakta som jag har så rekommenderar jag alltså inte då ett köp. Jag vet att dieslarna håller bättre därför rekommenderar jag den mer än bensinvarianterna. Det är min personliga åsikt och finns även mycket backup på nätet och forums som tycker detsamma. Nu med detta sagt tycker jag att vi respekterar varandras åsikter och bara går vidare i livet utan mer tjafs. Tack
Ganska imponerande att du lyckas få in en lögn redan i tredje meningen i ditt svar.
Dessutom är P0299-felkoden relaterad till laddtrycksregulation, inte någon "sound enhancer module"...men det blir väl så när man inte riktigt vet vad det är man läser.
Bara väntar på att min bil ska rasa. Gärna igår. En TFSI med 28K på mätaren....helt omöjligt. Givetvis.
Det är just det som är problemet; du säger att det ÄR så. Det är inte ens din egen erfarenhet, utan via vänner bekanta osv. Men, du hävdar inte det, utan att det ÄR skit. Lite som när du talar om vilken skitlåda DSG är, för "senast igår fick vi in en sådan som lät illa"....som sen inte visar sig vara en DSG alls.
- - - Edit - - -
Klart jag gjorde.
Senast redigerat av it_mutt (9 augusti 2021)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
0
0
0
0