Ett allt-i-allo inlägg här nu då. Någon vecka efter jag bytte toppackning bytte jag även tändstift till NGK BPR7ES. Strax därefter började tändkablarna ploppa av en efter en om jag sladdade lite åt ett håll, alltid en ny cylinder som ploppa av också efter jag bytt en tändkabel. Konstigt nog är det Volvo original, och nu sitter det några noname som faktiskt håller sig fast på stiften. Aja, det problemet är löst iallafall.
Strax därefter gav sig ena insugsslangen (90-böjen) precis vid slangklämman på turbon, så det stänkte olja (vilket visade sig vara gammal olja från ic) över hela turbo och downpipe och bilen gick givetvis helkonstigt. Jag trodde ju givetvis jag rasat turbon katastrofalt med min tur, men när jag började riva hittade jag ju denna fina reva som döljer sig så fint.. Enkelt fix.
Passade på att plocka ur ic, rengöra ordentligt och förstärka upp gavlarna eftersom den läckte lite i botten. Stor skillnad trots den lilla pysläckan! Typ 50 hästar mer och snabbare spool. Hade aldrig märkt att den läckte om den inte hade varit fuktig med olja i botten.
Sneglat lite på att bygga mina egna vita bakljus till 944 också, hade varit riktigt fräckt. Är fortfarande i idé-stadiet men har lite planer på hur jag ska gå tillväga..
Slängt in en brandsläckare lättåtkomligt också, för säkerhetens skull med tanke på olja över en varm turbo osv.
Kapade ur stänkskydden för att passa med add-on sidokjolar också. Så nu sitter det stänkskydd runt om också.
Byggt sidepipe, som jag redan tappat på ett räligt farthinder i centrala Malmö. Men nu sitter det på igen.
Hämtade ett lass börnedäck här om veckan, ca 25 fälg & däck. "Tyvärr" är dem redan slut dock
Också sist men verkligen inte minst, så slängde vi på en gigantisk bård på framrutan.