3434
Sök

Min Audi 80 skakar!!

Kinna
146 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
hejsan gott folk. Jag har bara en liten fråga. Jag har en audi 80, en 93:a. När ja kör me bilen, från typ 70km/h och uppåt, så när ja gasar,så skakar typ hela bilen, men när ja släpper gasen så gör den inte de:S. först trodde jag det var framvagnsinställning som behövdes, eller balansera däcken, men vi säger ja kör 130km/h, när ja gasar så skakar bilen rättså bra,när ja släpper gasen,så rullar den på helt tyst! vad kan detta vara tror ni??? snälla hjälp

Kinna
146 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
Har en sak att tillägga också. Att om ja typ kör på en väg, och så kommer de nåt litet gupp alltså när ja kör i typ 90km/h, så när bilen trycks ner mot marken,så skakar den mera, de känner man direkt, men sen om de e nåt gupp,så bilen lyfts upp i farten, så skakar den inget, o sen fortsätter den skaka på rak väg:S va kan detta vara? så skumt!

Kinna
146 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
jo men om det skulle vara drivknut,ska det inte knaka lite när man svänger max åt ett håll? de gör de inte på min

Drop Shop
926 Inlägg
4 februari 2007
har du fler uppsättningar däck så sätt på en annan o se om problemet kvarstår

Neerd
1 596 Inlägg
4 februari 2007
kollat hjullagren??brukar ju skaka lite fint om de pajjar;)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Kinna
146 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
tyvärr så har ja ingen mer uppsättning däck,men om det nu skulle vara det, varför skakar den när ja gasar? när ja släpper gasen, flyter den på skitfint, o de har la inte me däck o göra då??

Snabb =)
247 Inlägg
5 februari 2007
framvagns bussningarna kanske är dåliga, nått trasigt motor fäste?

/mvh markus

Just real power no turbo shit =)

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 februari 2007
De är nog någon bussnings som gått ..så att tex en bärarm börja svikta vid belastning så som gaspådrag eller dyl

Kinna
146 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
okeej, men jag typ skaka motorn eller nåt för att se om den rör sig eller nåt,men det gör den inte. Det kanske kan vara en bussning,men hur ska man se detta?

Kinna
146 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
tack för alla svar,ja har konstaterat att det är båda styrlederna fram som behövs bytas, samt Stabilisators stag på passagerarsidan.

14 Inlägg
9 februari 2007
Motorkuddar?

EDIT: Såg inte du hittar problemet smile
Senast redigerat av paef (9 februari 2007)

Sök