Mew skrev:
Brådhis skrev:
Mew skrev:
KG003 tappar inte förrän ca 5000 varv, kör du förgasare/sugis är det en väldigt bra kam att använda. Skulle vilja säga ett mellanting mellan K och VX3, lite av det bästa av båda världar. Enligt min erfarenhet har KG003 lite sämre bottendrag än K, men inte i närheten av lika dåligt som VX3.
Skulle du köra KG003 kan du även skicka på lite extra bränsle och köra lite vassare tändning om lusten faller på, inte helt fel med den kammen.
K-kammen är en av de bättre originalkammarna som du säkert vet, lite mer "allround" användningsområde. Funkar även bra till turbomotor. Sedan är min erfarenhet dock endast av bil, inte båt.
(Sedan om det skulle visa sig att du inte använder K-kammen och vill bli av med den så får du mer än gärna skicka mig ett PM. 😁)
Okej, bra info. Tack! Frågan är hur mycket det lite sämre bottendraget påverkar på en båt? Du segdrar ju inte på samma sätt som i en bil eftersom du bara har en växel och dessutom vispar runt i vatten och inte mot asfalt.
Men frågan är om det är värt att stoppa i den eller om det blir en kompromiss...? För kommer effekten mer eller mindre bara på höga varv så förlorar jag ju på det...
Det är inte bara effekt på höga varv (som på VX3) men för att veta exakt hur mycket bättre eller sämre det blir jämfört med en K är det bästa nog att provmontera dem och köra några rundor med varje kam. Då vet du vad som känns bäst.
Är ju dock lite pill med det.
det allt handlar om var topp effekten ligger om den ligger där man ligger oftast eller ej
Kör fort så hinner inget hända...