Jag har en Partner åkgräsklippare/trädgårdstraktor.
Den är ingen vidare, den kör lätt fast och bara står och spinner om man kör i lite ojämn teräng. Speciellt om man klipper längst med ett dike.
Har funderat på att svetsdiffa den för bättre framkomlighet men dem skall tydligen bli väldigt svåra att svänga med då. Vilket jag tror på då jag redan nu uplever att den har ganska kass styrningsförmåga.
Den har dock kraft så det räcker med 12,5 hp B&S motor. Den har också en multiklipp funktion som fungerar suveränt! Inget behov av att köra någon uppsamlare när man kör med multiklipp.
Den har ju klippbordet på mitten, detta är tämligen värdelöst om man vill klippa nära tex en träd, den har stor svängradie dessutom.
Fungerar bra på stora öppna ytor men jag måste kompletera med en vanlig gräsklippare och även trimmer.
Trimmern har jag en 18v Makita. Den gör jobbet nätt och jämt, skall man trimma något annat än lite långt gräsmattegräs så bör man ha en annan maskin. Men den är enkel att ta fram, man slipper väsen ifrån bensinmotor och det är såpass enkelt att min sambo kör med den.
Hon skulle aldrig röra en trimmer där man måste blanda bensin och använda choke osv men batterimaskinen fungerar bra så det är ett stort plus.