3412
Sök

Är "Popcorn Limiters" lagliga?

5 Inlägg
9 juni 2022
Trådstartare
Hej! Jag undrar om "Popcorn Limiters" är lagliga att använda?

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
9 juni 2022
ja så länge det inte överstiger max db som en bil får ha.

Kör fort så hinner inget hända...

5 Inlägg
9 juni 2022
Trådstartare
granadadr skrev:
vad är det??

Simpelt förklarat är det en varvtalsbegränsare.

Video till en popcorn limiter: https://www.youtube.com/watch?v=iAUeYmgbYYc

151 Inlägg
9 juni 2022
Är bilen nyare än typ -95, så nej

505 Inlägg
10 juni 2022
o va fan ska man ha sånt skit till ???????????????????????????????????????

241 Inlägg
10 juni 2022
Coolt! ju ska väl inte vara olagligt så länge det inte överstiger onödigt många Db big_smile

5 Inlägg
14 juni 2022
Trådstartare
doktorduett skrev:

De är coolt wink

7 393 Inlägg
15 juni 2022
Finyata skrev:
doktorduett skrev:

De är coolt wink

nää bara om du har mkt att åka med så du behöver als,  lounchcontrol,  mina bilar kvastar men pga av mkt soppa in i turbon,,  det är fränt, men en fjollbil som ska puttra å smälla till ingen nytta är RICER,, inte racer smile

Forummoderator
18 003 Inlägg
15 juni 2022
Hehe. Har kört en del med i30NP. I läge "Race" så kvastar den friskt trots revmatching och modern bil. Givetvis är ECU inställd så. Men den går ju som ett svin så....

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
15 juni 2022
Hybrid_ skrev:
Hehe. Har kört en del med i30NP. I läge "Race" så kvastar den friskt trots revmatching och modern bil. Givetvis är ECU inställd så. Men den går ju som ett svin så....

dom låter rätt gött orginal.   kan säga att dom låter ännu bättre när man inte bryr sig om ljudnivåer smile

Kör fort så hinner inget hända...

7 393 Inlägg
15 juni 2022
Hybrid_ skrev:

har dem alltså fullflödesdämpare på en std bil ?? smile  iom den kvastar tänkte jag smile

Forummoderator
18 003 Inlägg
15 juni 2022
granadadr skrev:
Hybrid_ skrev:

har dem alltså fullflödesdämpare på en std bil ?? smile  iom den kvastar tänkte jag smile

Bypass finns. Osäker i övrigt. Den låter som en mätt kattunge i normalläge. Sen om man trycker på lite knappar så...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök