Jiiimmie skrev:
Tjena!
Googlade igenom nätet men hittade inget som verkade stämma in riktigt på mitt fel gällande min 745'a.
Det är en 745 gle från 88. Det är b230e motorn i.
Jag har bytt hallgivare, fördelare, rotor, fördelarlock, tändstift, tändkablar, soppapump, kamrem.
Bilen får soppa, gnista har den men jag vet inte om gnistan är stark eller svag, men gnista finns.
Det är nämligen som så att den senaste tiden har bilen börjat bete sig konstigt under färd.
Det hela började med att den ryckte till lite smått någon gång ibland.
Men sen blev det bara värre och värre, så igår när jag skulle hem efter jobbet så började bilen rycka som f*n..
Både vid gaspådrag, jämn gas samt efter man hade gasat på en del, alltså när den motorbromsade eller va man ska säga.
Idag tänkte ta en provtur med bilen för att se om den fortfarande dumma sig.
Då vägrade bilen att starta.
När jag försökte starta bilen så ville bilen igång men den vägra hoppa igång ordentligt.
Bytte rotorn för har hört att det kan vara den som strular.
Samma fel efter bytet.
Tändkablar sitter rätt med så det är inte felmonterat. (De sitter 1-2-4-3 som de ska).
Provade byta stift från de som satt i till ett par andra som inte var sura av soppa.
Ingen skillnad, bilen försökte hoppa igång men kom inte riktigt igång fortfarande.
Jag provade att "knacka" på bränslepumpsrelät men ingen skillnad heller.
Har ett relä liggandes men måste löda om några lödningar först.
Så vad kan ha gett upp?
Är det tändspolen som blivit för svag eller är det tändmodulen som gett upp?
Eller är det något helt annat som felar..?
Mvh Jimmy