Originalspridarna vill nog inte hänga med så mycket längre än till 190-200hk på 85%DC.
Och då snackar vi flångnya spridare, och inte några som rullat 25.000 mil och gjort X miljoner cykler.
Turbon orkar ~1.2bar innan det blir lite väl varmt i insugstemp.
Jag proklamerar för eftermarknadsstyrning, eller en mappning av ditt nuvarande LH2.4.
Finns några gossar som mappar LH med gott resultat här i Sverige.
De erfarenheterna jag har av "off the shelves-chip" är att bilen sällan går som man vill.
Har aldrig kört med Vikingchip, men de är ju inte direkt optimerade för din motor.
Är det ett seriöst företag så är tänd/bränslemapparna snällt ställda, och då lyfter du nog inte ut några 200hk.
Är det mindre seriöst så kommer bilen att gå illa helt enkelt.. kanske går kanon på fullgas men inte annars.
Men vad vet jag, jag har som sagt ingen större erfarenhet av chips.. förutom Pringles då.
Jag har en chippad bränslebox ligger som jag tänkt använda till annat, men kan byta denna mot en original då jag ändå inte ska ha innanmätet.
Däremot så var det ett lotteri om bilen skulle starta eller sura ner sig vid varje start, vilket är varför den ligger på hyllan.