3261
Sök

Sverige Demokraterna(SD), Vilket Skämt !

12 086 Inlägg
8 februari 2007
Anledningen att SD fick röster är för att de finns en massa människor som inte vet vad politik är, men de vill inte ha invandrare i sverige. Då blir de ganska enkelt SD. Nu till valet som va hade de ju dessutom kommit över 1% spärren och fick därför upptryckta valblanketter vilket underlättade för dem.

Deras politik går väl att diskutera, men de är uppenbarligen inte särsilt ambitiösa då typ alla högre uppsatta är fd kriminella och ser ut som mördare =/ Märkligt fkt..

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
8 februari 2007
JapMax skrev:
Anledningen att SD fick röster är för att de finns en massa människor som inte vet vad politik är, men de vill inte ha invandrare i sverige. Då blir de ganska enkelt SD. Nu till valet som va hade de ju dessutom kommit över 1% spärren och fick därför upptryckta valblanketter vilket underlättade för dem.

Deras politik går väl att diskutera, men de är uppenbarligen inte särsilt ambitiösa då typ alla högre uppsatta är fd kriminella och ser ut som mördare =/ Märkligt fkt..

fast o andra sidan så vad spelar det för roll om en politiker varit kriminell?
den personen kanske har en hel del att tillförra fångvården här i sverige tex
liksom att en som levet 20år på soc säkert har en jäkla massa att tillföra

dessa arslen som sitter i regeringen är sånna som är födda med dukat bord och vet inte alls hur roligt det är att stå med 0:- i mitten av månaden tomt kylskåp 2ungar som behöver båda kläder och mat
Senast redigerat av Growe (8 februari 2007)

Kör fort så hinner inget hända...

562 Inlägg
8 februari 2007
vadå? fan social, mode osv osv är ju dom som är ett skämt...

Dom hyckLar bara med något så kallande "demokrati" "ytrandefrihet" osv.

Nej avskaffa demokrati å låt ett bra jävla parti ta över så kanske det händer något bra i detta fina land...

(ja jag överdriver lite men grejen den är att jag är så trött på dom vanliga partiernas hycklande med allt)

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

9 108 Inlägg
8 februari 2007
RouziMotorsport skrev:
Jag hoppas alldrig SD kommer in i riksdagen då flyttar fan jag härifrån!
Så jävla less på regeringen. Va fan stäng gränser då för helvete ska det va så svårt?
Sverige sabbar fan för sig själv asså. Regeringen kommer cepa så mycket att SD kommer in i riksdagen o då bryter helvetet loss.

Förstår dig faktiskt inte.. "Stäng gränserna då för helvete" tycker du, men om dom enda som vill göra något åt invandringspolitiken kommer in så kommer helvetet bryta lös och du flytta härifrån? smile

747 Inlägg
8 februari 2007
LocKtar skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
Sitter just nu och kollar på en Dokumentär om Sverige demokraterna och blir bara förskräkt av hur dom försöker värva anhängade och hur dom visar sin politik utåt.
Var en liten snutt från deras propaganda film från 1995 där 10 ungdomar stog med Sverigeflagor/fanor men inte nån av dom var över 18 år gammal.
En kommunfullmäktige stod raklång och berättade varför en annan av deras kommunfullmäktige hade fått av avgå pågrund av att han blivit dömd för många gånger.
Det tråkiga var ju bara det att han själv hade blivit dömd över 10 gånger och inte nog med det, han sa att det var länge sen, det var 1998, inte ens 10 år sen. Han tyckte han hade växt upp och vär äldre och mer förstående, han var 27 år.
En annan av deras kommunfullmäktige var imot anhörig invandring men hon var själv en anhörig invandrare som hade kommit in i landet.

Förstår inte hur dom kunde få ett så högt procenttal under valet, vad tänker folk med egentligen ?

Tv4 är väl nog lite partiska också, visar mer det dom vill visa..

Håller med fullständigt om Tv4.. Dom förvränger det så dom ska bli smutskastade...

Älgahäng Räjsing Club

3 121 Inlägg
8 februari 2007
Shorty666 skrev:
Aldin skrev:
jag är invandrare själv o varenda gång jag ser dom på tv lr nåt o dom ger sina kommentarer kan man inte göra nåt annat än att skratta åt dom deras politik funkar inte dom kommer allri komma till makten så det finns inget o oroa sej för

Sant, men prova att bortse från deras invandrarpolitik, de e egentilgen de enda som stoppar dom eller hur?  Tänk om SverigeDemokraterna var för invandirng, då skulle både Sossar å Moderater Skita sej i näven för Bortsett från Främlingsfientilgheten är SD de enda parti som ser Riktigt allvarligt på den Svenska välfärden, så som Vård, skola omsorg, o.s.v.....

Alltså...har du någon gång hört SD i fullmäktige? I partiledardebatter? Varenda fråga som inte rör deras främlingsfientlighet kan de inte besvara. Fanns en väldigt bra intervju med någon i SD i Helsingborgsdagblad. Man ställde 15 frågor till alla partier. Ingen fråga rörde nysvenskar. SD var helt bortkollrade. De hade ingen aning om något.

Den killen som representerar SD i fullmäktige här i kommunen har nog knappt vågat sig upp i talarstolen ännu. Har fått hur mycket kritik som helst från de andra partierna för att de inte vågar komma fram med sina åsikter.

SD är ett missnöjesparti och har invandringspolitiken som sin kärnfråga.

Felet många andra partier gör är att inte släppa in SD på den offentliga scenen och låta dem vädra sina åsikter i fler debatter.

58 Inlägg
8 februari 2007
Ja ni. kollade en stund på de programmet igår, måste bara säga att jag tror om det inte hade kommit in några invandrare i sverige så hade det nästan börjat bli inavel. det behövs förändring i sveriges politik och jag tror inte att sd har svaren. Det är bättre att rösta på pirat partiet. dom har iallafall nånting innanför pannbenet. de e vad jag tycker

BMW Bara BMW

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 februari 2007
Det är ju bara ett fåtal partier som har stake nog att stå för att de inte vill ha invandrare.

Jag är absolut för ett stopp på all invandring. Mångkulturellt samhälle, vilket skämt!! (?)

Vi tar in utlänningar, ger dem lägenheter, bidrag, kläder mm mm.
Här i söderhamn har det varit ett jäkla daltande med dem, aktivitetsdagar, insamlingar för att hjälpa dem och de själva tillför inte ett skit för oss, bara kostar pengar.

Med tanke på att det fortfarande finns uteliggare i sverige, folk som faktiskt inte kan äta sig mätta varje dag så tycker jag att det är helt åt helvete att alla invandrare ska ha det så mycket bättre.

Vad tillför det sverige eller i detta fall söderhamn om vi tar in 100 invandrarfamiljer som inte kan ett ord svenska. Ingen har ett arbete eller tillför något. Ingen kommer få något arbete! De ska ha bra boende och bekvämligheter, TV, internet och sånt serverat utan att ge något tillbaka.

Ursäkta om man kanske är otrevlig men allt är så fel. Jag vågar iaf stå för att jag tycker så.
Sätt krav på svenska, att de ska kunna prata god svenska. Ha en inkomst så de klarar sig själv och betalar skatt. Skicka tillbaka resten! De behöver idag inte göra något. Sätt dem i vården eller annat arbete som behövs när de ändå bjuds på så mycket ska de fan vara tacksamma.

Sverige har inte råd att vara jourhavande blattedagis!

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

DFFL
9 020 Inlägg
8 februari 2007
Ärligt talat så är det inte ens lönt att diskutera SD för att anhängare till de går inte att ändra på.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

684 Inlägg
8 februari 2007
FL3JM skrev:
Sverigedemokraterna kommer säkert komma in i riksdagen nästa val.
Grejjen är att folk röstar på dom för att visa missnöjje med sveriges invandrarpolitik och för att man är förbannad över att inga andra partier vågar prata invandrarfrågor.
Jag tycker det är riktigt crap stil att ta in massa folk och sedan sätta dom i ghetton och sen dessutom inte kunna fixa jobb åt dom.

Sen har vi ju den här roliga skandalen med Iraks ambassad också. Jättefint av dom att dela ut 27.000 pass till folk med falsk identitet. JÄTTEBRA. Jag säger inte att 100% av dom är dåliga, men man behöver inte vara einstein för att inse att många av dom som fick nya pass (läs: ny identitet) är kriminella som nu slipper straff eftersom dom inte är samma person längre. Det var inte BARA irakier dessutom, dom gav ut till massa olika folkslag, bara man hade cashen.
Det är ett jävla daltande tycker jag, det ända som kommer hända är att vi kommer säga åt ambassadören att han varit taskig, och sen händer det inget mer. SÅ TYPISKT PASSIVA SVERIGE.
Norge är i sin tur förbannade på Sverige, och det har dom fan rätt att vara. Dom har sagt att alla med falska pass kommer landsförvisas, HELT RÄTT.

Hade detta skett innan valet hade SD fått MÅNGA fler röster. Inte för att SD på något sett är ett vettigt parti överhuvudtaget, utan just för att dom vågar dra upp invandrarfrågan.
Det är inge fel på invandrare i sig, det är bara så att Sverige suger på att ta hand om dom när dom väl kommer hit. Man är inte snäll bara för att man tar emot dom och sen sätter dom på bidrag. Man är snäll när man grejjar normala liv åt dom, dvs jobb och vettig bostad (inte i något ghetto).

Nu tycker säkert många att jag är rasist eller nått, men dom kan kyssa mig i arslet, för jag är inte helsvensk själv. tongue

det ar väl inget rasistikt med det tycker jag,,

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
8 februari 2007
Undrar om det finns något samband mellan att sd fått fler röster nu och att kvalitén i skolan (inkluderar gymnasie) verkar vara sämre än på mycket länge (läs: allt fler går ut med ofullständiga betyg alt skiter fullständigt i den)?! Bara en tanke!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

362 Inlägg
8 februari 2007
FireTraXX skrev:
Ärligt talat så är det inte ens lönt att diskutera SD för att anhängare till de går inte att ändra på.

Där sa du en ren sanning....  orka...

498 Inlägg
8 februari 2007
Shorty666 skrev:
FireTraXX skrev:

Mja kan säkert stämma till viss del
eller så beror det på att era motargument är precis lika dåliga och inte gör någon skillnad.

DFFL
9 020 Inlägg
8 februari 2007
andreas_940 skrev:
Shorty666 skrev:
FireTraXX skrev:

eller så beror det på att era motargument är precis lika dåliga och inte gör någon skillnad.

Sverige Demokrat?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

498 Inlägg
8 februari 2007
FireTraXX skrev:
andreas_940 skrev:
Shorty666 skrev:

Sverige Demokrat?

Absolut inte!

hater
656 Inlägg
8 februari 2007
Jag vill först påpeka att jag inte är svensk eftersom det spelar en så jävla stor roll ifall man säger nått som svensk eller som invandrare. Men varför klaga så mkt på SD? Jag har insett att det bor för många invandrare i detta land. Nu pekar jag på de invandrare som lever på socialen och kan knappt snacka svenska. Och detta är inte invandrare som kom för 6månader sen, detta är invandrare som bott i Sverige sen -70, -80talet, alltså 30, 20 år i detta land och har inte lärt sig flytande Svenska eller hittat ett jobb, jag ser inte meningen i det och jag vet att det finns många svenskar som inte har jobb och som inte kan skriva men det är svenskar, födda i Sverige och det måste man respektera. Men jag börjar tappa tålamod och respekt för alla invandrare som bara sitter i soffan och tar socialen. SD är inte heller ett sånt parti som har planer att knuffa ut alla invadnrare, de riktar sig mot just sådana invandrare som lever för mycket på socialen och inte kan få fingret ur arslet och gå ut o leta sig rätt på ett jobb. Sorry, men man måste se problemet från olika vinklar för att verkligen ta tag i det. Sverige har blivit ett alldeles för snällt land.

Är du nyinvandrare, har bott här i mer än 3månader utan att hitta jobb eller försökt utbilda dig.---> Hejdå!.. Det är min mening!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

562 Inlägg
8 februari 2007
Masaru skrev:
Jag vill först påpeka att jag inte är svensk eftersom det spelar en så jävla stor roll ifall man säger nått som svensk eller som invandrare. Men varför klaga så mkt på SD? Jag har insett att det bor för många invandrare i detta land. Nu pekar jag på de invandrare som lever på socialen och kan knappt snacka svenska. Och detta är inte invandrare som kom för 6månader sen, detta är invandrare som bott i Sverige sen -70, -80talet, alltså 30, 20 år i detta land och har inte lärt sig flytande Svenska eller hittat ett jobb, jag ser inte meningen i det och jag vet att det finns många svenskar som inte har jobb och som inte kan skriva men det är svenskar, födda i Sverige och det måste man respektera. Men jag börjar tappa tålamod och respekt för alla invandrare som bara sitter i soffan och tar socialen. SD är inte heller ett sånt parti som har planer att knuffa ut alla invadnrare, de riktar sig mot just sådana invandrare som lever för mycket på socialen och inte kan få fingret ur arslet och gå ut o leta sig rätt på ett jobb. Sorry, men man måste se problemet från olika vinklar för att verkligen ta tag i det. Sverige har blivit ett alldeles för snällt land.

Är du nyinvandrare, har bott här i mer än 3månader utan att hitta jobb eller försökt utbilda dig.---> Hejdå!.. Det är min mening!

WORD x10!...

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

Herr
1 722 Inlägg
8 februari 2007
Masaru skrev:

Killen me koll. respekt.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

hater
656 Inlägg
8 februari 2007
Yeah:P... Men fan, det är ju så det ligger till..

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

Utanlem
895 Inlägg
8 februari 2007
från 1995...men orka..
Lev i nuvet... SD får min röst vid nästa val igen ändå smile

Sök