3274
Sök

Sverige Demokraterna(SD), Vilket Skämt !

1 163 Inlägg
8 februari 2007
Burken skrev:
från 1995...men orka..
Lev i nuvet... SD får min röst vid nästa val igen ändå smile

Samma här, det måste hända nåt och det här tycks vara enda sättet att få dom andra partierna att reagera. Tyvärr...

684 Inlägg
8 februari 2007
Masaru skrev:
Jag vill först påpeka att jag inte är svensk eftersom det spelar en så jävla stor roll ifall man säger nått som svensk eller som invandrare. Men varför klaga så mkt på SD? Jag har insett att det bor för många invandrare i detta land. Nu pekar jag på de invandrare som lever på socialen och kan knappt snacka svenska. Och detta är inte invandrare som kom för 6månader sen, detta är invandrare som bott i Sverige sen -70, -80talet, alltså 30, 20 år i detta land och har inte lärt sig flytande Svenska eller hittat ett jobb, jag ser inte meningen i det och jag vet att det finns många svenskar som inte har jobb och som inte kan skriva men det är svenskar, födda i Sverige och det måste man respektera. Men jag börjar tappa tålamod och respekt för alla invandrare som bara sitter i soffan och tar socialen. SD är inte heller ett sånt parti som har planer att knuffa ut alla invadnrare, de riktar sig mot just sådana invandrare som lever för mycket på socialen och inte kan få fingret ur arslet och gå ut o leta sig rätt på ett jobb. Sorry, men man måste se problemet från olika vinklar för att verkligen ta tag i det. Sverige har blivit ett alldeles för snällt land.

Är du nyinvandrare, har bott här i mer än 3månader utan att hitta jobb eller försökt utbilda dig.---> Hejdå!.. Det är min mening!

EXAKT,,  less på invandrare som förstör o inte bryr sej om att ens fixa ett jobb eller utbildning! soff liggare!  Det gör att oss andra invandrare , som sköter oss, jobbar, pluggar vidare,m,m.  får stämpel för kriminel, socialfall, OSV!
Så less på få skit för sånt någon annan gjort!

2 123 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
RIGO-ROD skrev:
Masaru skrev:
Jag vill först påpeka att jag inte är svensk eftersom det spelar en så jävla stor roll ifall man säger nått som svensk eller som invandrare. Men varför klaga så mkt på SD? Jag har insett att det bor för många invandrare i detta land. Nu pekar jag på de invandrare som lever på socialen och kan knappt snacka svenska. Och detta är inte invandrare som kom för 6månader sen, detta är invandrare som bott i Sverige sen -70, -80talet, alltså 30, 20 år i detta land och har inte lärt sig flytande Svenska eller hittat ett jobb, jag ser inte meningen i det och jag vet att det finns många svenskar som inte har jobb och som inte kan skriva men det är svenskar, födda i Sverige och det måste man respektera. Men jag börjar tappa tålamod och respekt för alla invandrare som bara sitter i soffan och tar socialen. SD är inte heller ett sånt parti som har planer att knuffa ut alla invadnrare, de riktar sig mot just sådana invandrare som lever för mycket på socialen och inte kan få fingret ur arslet och gå ut o leta sig rätt på ett jobb. Sorry, men man måste se problemet från olika vinklar för att verkligen ta tag i det. Sverige har blivit ett alldeles för snällt land.

Är du nyinvandrare, har bott här i mer än 3månader utan att hitta jobb eller försökt utbilda dig.---> Hejdå!.. Det är min mening!

EXAKT,,  less på invandrare som förstör o inte bryr sej om att ens fixa ett jobb eller utbildning! soff liggare!  Det gör att oss andra invandrare , som sköter oss, jobbar, pluggar vidare,m,m.  får stämpel för kriminel, socialfall, OSV!
Så less på få skit för sånt någon annan gjort!

Hitta jobb på 3 månader utan att kunna Svenska är nog inte världens lätaste, och läsa en utbildning är ju ännu svårare eftersom alla utbildningar i Sverige är på Svenska förutom kanske IB eller ett fåtal andra.
Dom borde få en chans som vissa här sagt, begår dom nåt brott eller går på bidrag i mer än ett år så Hej då men 3 månader är för kort tid.
En stor del av att dom inte lär sig Svenska är att dom pratar sina språk med varandra och oftast träffar dom inte några andra än sina utländska vänner, så enda gångerna dom pratar det språket är på kursen.
Finns en på skolan som är från Indien, efter ett tag började han hänga med några turkar/araber och tror du inte killen börjar bryta på turkiska ?
Jo tamefan och han pratade flytande svenska innan : /
Det är svårt men att prata annat språk än svenska på allnän plats borde kanske förbjudas för att dom helt enkelt ska lära sig svenska ?

hater
656 Inlägg
8 februari 2007
håller med dig RIGO-ROD.. pallar inte ta sån skit mer..

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

hater
656 Inlägg
8 februari 2007
Rouzi har en poäng!

Fredrik.Gustavsson skrev:
Hitta jobb på 3 månader utan att kunna Svenska är nog inte världens lätaste, och läsa en utbildning är ju ännu svårare eftersom alla utbildningar i Sverige är på Svenska förutom kanske IB eller ett fåtal andra.
Dom borde få en chans som vissa här sagt, begår dom nåt brott eller går på bidrag i mer än ett år så Hej då men 3 månader är för kort tid.
En stor del av att dom inte lär sig Svenska är att dom pratar sina språk med varandra och oftast träffar dom inte några andra än sina utländska vänner, så enda gångerna dom pratar det språket är på kursen.
Finns en på skolan som är från Indien, efter ett tag började han hänga med några turkar/araber och tror du inte killen börjar bryta på turkiska ?
Jo tamefan och han pratade flytande svenska innan : /
Det är svårt men att prata annat språk än svenska på allnän plats borde kanske förbjudas för att dom helt enkelt ska lära sig svenska ?

Om man är villig nog och verkligen vill lära sig ett språk så går det på några veckor fan, kanske inte flytande men iallafall basen. Finns något som heter Engelska också, som idag nästan är ett krav att man ska kunna.

Du prata om lätt. Det ska inte vara lätt! Det är ju pågrund av att det är för lätt för alla invandrare som kommer in i Sverige som vi får stora problem. Italienska är inte heller lätt o lära sig, men i Italien har de också: Tre månader, inget jobb, ingen utbildningen---> Hejdå!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

498 Inlägg
8 februari 2007
RouziMotorsport skrev:
ZZZzzzZZZ

Men vad hjälper det egentligen att göra uppror? Bättre att föra en förnuftig dialog istället.
Så framstår vi iaf inte som efterblivna idioter som inte kan diskutera för får de inte som de vill blir det kalabalik o de tänder eld på  bilar och förstör saker för flera miljoner!

Varför ska vi göra os av med SD? de är de enda som för en invandringspolitik värd att tala om!

isåfall kan vi ju även göra oss av med MP o Fi  för maken till gnällerövar finns fan inte!

684 Inlägg
8 februari 2007
RouziMotorsport skrev:
MilleN skrev:
RouziMotorsport skrev:
Jag hoppas alldrig SD kommer in i riksdagen då flyttar fan jag härifrån!
Så jävla less på regeringen. Va fan stäng gränser då för helvete ska det va så svårt?
Sverige sabbar fan för sig själv asså. Regeringen kommer cepa så mycket att SD kommer in i riksdagen o då bryter helvetet loss.

Förstår dig faktiskt inte.. "Stäng gränserna då för helvete" tycker du, men om dom enda som vill göra något åt invandringspolitiken kommer in så kommer helvetet bryta lös och du flytta härifrån? smile

awhh..nu förstår jag inte vad du menar..
Jag menade bara att man ska stänga gränserna..
Men fan palla snacka om det här igen..

Ni svenskar får skylla er själva..
När Sverige började ta in allt för många invandrare satt ni bara tysta..
Nu när problemet är så stort så dyker ett parti som SD upp och ni röstar på dem hej o villt tongue Precis som allt annat ni är tysta om..
kolla bara på andra länder, så fort folket inte håller med regeringen så blir det uppror..
fan gör nåt då!! gör uppror! vad som helst, ta bort dem jälva SD och kräva ett parti som har vett i huvudet istället att ta hand om invandringspolitiken!!!

Om två år bor inte jag här tack gode gud!
Visst, jag är jävligt tacksam att man fick komma hit och få hjälp osv o det va fan på 80 talet..Nu har mina föräldrar arbetat i över 30 år!! efter det blev det bara katastrof med alla dem som kom in efter det...! Sen finns det ju många som sitter hemma på sosse eftersom att dem inte får jobb, och många av dem har ju utbildning och vill arbeta men inte får jobb pga deras nationalietet..Och det finns även massa svenskar som går på sosse och inte kan få jobb.. När jag tog studenten va det omöjlig att få jobb för man inte hade erfarenhet sen tidigare.. då fick man gå ams utbuldning, o där va vi 15 personer, 14 av dem var svenskar..
Men varför får inte dem invandrarna som vill arbeta då? som har utbildning..
varför e man rädda för dem?

jo läs nedan..

Lyssnade på radion igår.. Dem ska öppna en Muslimsk folkhögskola?
ärligt talat!!  hehe. det är en sak att utöva sin religion men att bygga muslimska folkhögskolor och moskeer??? Vad fan e skillnaden? Vad sänder dem ut för signaler?
att bara muslimer ska gå där? Nu är det ju dem som e främlingsfientliga??
Jag tycker synd om svenskarna, dem e förrvirrade, dem tänker säkert: Jaha? Ska dem komma hit nu och bygga moskeer o muslimska folkhögskolor? Och inte får man ha uppe svensk flagga, nedå då blir dem sura:P
men moskeer är bra, det e klart man hyser agg mot dem! det gör fan jag, Jag är själv av utländsk nationalitet.. va fan, bort med den skiten, moskeer o grejjer...
vad är nästa steg.. ska dem sjunga koranen i radio eller? oohh shiitt..då hade jag verkligen dratt härifrån..

Den som säger emot mig kan ju dra sig..det jag har skrivit är sant

vart f-n står det?  vill läsa det,  e muslimerna nya rasiterna?

63 Inlägg
8 februari 2007
Growe skrev:
NightCruiser skrev:
Jag ska medge att jag rösta på dom.

Mest av den enkla anledningen att jag är trött på snälla sverige som tar in mer och mer folk hela tiden, men dom tar inte tag i problemen som vad ska folket som kommer hit göra sen?

Jag anser helt enkelt att vi får först och främst ta hand om dom som finns här, ge dom undervisning eller hjälpa dom komma in i sveriges kultur och syn, och framför allt lära dom att anpassa sig till sverige!

Rätt mängd invandring är bra för ett land, det innebär mer arbetskraft, bättre förhållanden, bättre ekonomi och bättre syn på världens befolkning.
Men för mkt skapar problem, skapar våld, arbetslöshet och en dålig ekonomi för sverige...

Vi kan inte ta in mer än vad vi klarar av att hantera, det är ju väldigt logiskt.

Sen att SD utmålas som ett skämt, och för vissa även är ett skämt, har inte med saken att göra.
Över 100000 personer har röstat på dom för att dom vill se en förändring i sveriges politik, en förändring som sveriges topp politiker vägrar se...

röstade av samma anledning på sd
har inget med att man ogillar invandrare men det finns liksom inte jobb åt alla som redan bor i sverige
och varför fylla på med mer folk som går arbetslösa
det sänker sverige och det är ingen bra lösning
man kan inte bara se det till hur världen ser på sverige som ett land som är öppet och alla är välkommna när det finns massor av folk som varken har jobb eller bostad
man märker rätt bra att tv4 vinklar allt
tycker det är bättre att man för en ärlig snack över sd politik
tror att både sd och dom andra partieran har mycket att lära av varandra

tror och hoppas att dom kommer in i regeringen nästa val
bara för att få en riktig diskution utan att bli kallade rasister
för det är ett ord som missbrukas totalt här i sverige
och enda som tjänar något på det är dom verkliga rasiterna och nazsister

Röstade inte på dem, men jag kan hålla med er.
Folk tröttnar på allt fjäsk från andra partier, som inte vågar föra en invandrar poletik. Finns många röster där, som de inte vill förlora.

Så SD kan vara bra att ha in i riksdagen, för att få lite fart i en fråga som ingen vågar ta tag i!

Varför inte köra Kombi ;-)

bitter besserwisser
644 Inlägg
8 februari 2007
muslimerna de nya rasisterna? jo det kan nog vara så, men något som är helt säkert är att de är religion-rasister.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

684 Inlägg
8 februari 2007
niclas_swe skrev:
muslimerna de nya rasisterna? jo det kan nog vara så, men något som är helt säkert är att de är religion-rasister.

men då ska vi inte dra alla muslimer över en kant som det kanske lät i mitt inlägg!

Maizer
8 februari 2007
Ni kan sitta och rosa SD som fan, men i grund och botten är de bara ett missnöjesparti. Det betyder att partiet driver en fråga, men har inte en aning om alla de andra frågorna. Det kan alltså aldrig bli något positivt att få in dessa i riksdagen då de egentligen inte har något att tillföra. SD känns lite nödraket, till för dem som egentligen inte förstår sig på politik överhuvudtaget.

Fredrik: haha Singheling wink

Colaberoende
1 219 Inlägg
8 februari 2007
NightCruiser skrev:
Jag ska medge att jag rösta på dom.

Mest av den enkla anledningen att jag är trött på snälla sverige som tar in mer och mer folk hela tiden, men dom tar inte tag i problemen som vad ska folket som kommer hit göra sen?

Jag anser helt enkelt att vi får först och främst ta hand om dom som finns här, ge dom undervisning eller hjälpa dom komma in i sveriges kultur och syn, och framför allt lära dom att anpassa sig till sverige!

Rätt mängd invandring är bra för ett land, det innebär mer arbetskraft, bättre förhållanden, bättre ekonomi och bättre syn på världens befolkning.
Men för mkt skapar problem, skapar våld, arbetslöshet och en dålig ekonomi för sverige...

Vi kan inte ta in mer än vad vi klarar av att hantera, det är ju väldigt logiskt.

Sen att SD utmålas som ett skämt, och för vissa även är ett skämt, har inte med saken att göra.
Över 100000 personer har röstat på dom för att dom vill se en förändring i sveriges politik, en förändring som sveriges topp politiker vägrar se...

Håller med fullständigt. Och jag kan medge att dom fick min röst också pg.a att vi i Sverige måste sätta oss själva nu i första hand.
Vill absolut inte att dom ska få makten i Sverige, men tycker dom har rätt att påverka.
Finns för många arbetslösa i Sverige (både utlänningar och svenskar) och är det inte bättre att minska på invandringen och försöka skaffa fram jobb till dom som redan bor inom Sveriges gränser? Vi kan inte bara ta in en massa för det är synd om dom, låta dom hamna i "bidragsfällan" för att det är brister på jobb.

Måste börja tänka på oss själva inom landets gränser först. Och det gäller alla som bor här.

498 Inlägg
8 februari 2007
Maizer skrev:
Ni kan sitta och rosa SD som fan, men i grund och botten är de bara ett missnöjesparti. Det betyder att partiet driver en fråga, men har inte en aning om alla de andra frågorna. Det kan alltså aldrig bli något positivt att få in dessa i riksdagen då de egentligen inte har något att tillföra. SD känns lite nödraket, till för dem som egentligen inte förstår sig på politik överhuvudtaget.

Fredrik: haha Singheling wink

Mja de flesta förstår nog att SD aldrig skulle kunna styra Sverige.
De uttalar sig iaf i frågan om invandringen, vilket inget av de andra partierna gör. Så SD behövs för att få upp ögonoen på de andra politikerna så de inser att det är en viktig fråga.

9 108 Inlägg
8 februari 2007
jonesono skrev:
Undrar om det finns något samband mellan att sd fått fler röster nu och att kvalitén i skolan (inkluderar gymnasie) verkar vara sämre än på mycket länge (läs: allt fler går ut med ofullständiga betyg alt skiter fullständigt i den)?! Bara en tanke!

Undrar om ökade antal kriminella ungdomsgäng, mångfaldigt ökade personrån/misshandel/våldtäkter, mer stökighet i skolan, rädsla att gå på stan (bland äldre framför allt), sänkta betyg som sagt, har att göra med att vi tar in fler flyktingar/invandrare än vad vi klarar av att integrera, samt sätter alla på samma ställen. En annan tanke. Är det pga dålig politik eller pga att vi Svenskar är så dåliga på att välkomna dom, som många anser?

Givetvis är det ett missnöjesparti, och dom har extremt dålig sammanhållning på sin vanliga politik mellan kommunerna. Jag är blå men tycker absolut att ett parti som SD behövs. När en hel nations tidningar skriker "rasist" efter Lars Leijonborg för att han vill införa ett krav att kunna svenska för att bli svensk är det något som är väldigt, väldigt fel.

Kommer ihåg att man innan valet rankade vilka saker som var viktiga för folk, och invandringspolitik kom på 15% har jag för mig. Fick då höra "där ser du, det är inte alls viktigt för folk", men faktum är att det som 15% av folket tycker är valets viktigaste punkt att ta hand om, görs eller sägs ingenting om. Är inte det konstigt?
När det bara är SD som talar om saken så är det det partiet folk söker sig till. Hade inte SD haft en så fläckig bakgrund och en mer seriös framtoning hade det varit ett 15%-parti utan tvekan. Se på liknande partier i närstående länder som Norge (fremskrittpartiet är näst störst) och Danmark (folkeparti tredje störst). Ingen skriker "RASIST" åt dom som röstar så där, ändå är politiken densamma.

Bara i Sverige, damer och herrar..

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
8 februari 2007
andreas_940 skrev:
RouziMotorsport skrev:
ZZZzzzZZZ

Men vad hjälper det egentligen att göra uppror? Bättre att föra en förnuftig dialog istället.
Så framstår vi iaf inte som efterblivna idioter som inte kan diskutera för får de inte som de vill blir det kalabalik o de tänder eld på  bilar och förstör saker för flera miljoner!

Varför ska vi göra os av med SD? de är de enda som för en invandringspolitik värd att tala om!

isåfall kan vi ju även göra oss av med MP o Fi  för maken till gnällerövar finns fan inte!

Skillnaden är väl att de snarare säger något som är vettigt (vilket många inte förstår och tycker det är gnäll), snarare än sd som inte har mycket att komma med.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 498 Inlägg
8 februari 2007
Själv så tycker jag att det jävligt viktigt att det händer något med invandrarpolitiken för kolla bara på efterlyst på TV3 där tog dom upp Svergies 10 farligaste män och inte en enda var svensk? Och varför kan Finnland och Norge bara säga nej och svergie bara tar in fler?

Bara kom till Landskrona så ser ni varför det var så många som röstade på SD där.
Sköter dom sig är det okaj men ett enda eko/vålds brott så ge dom en enkelbiljett.

185 Inlägg
8 februari 2007
RIGO-ROD skrev:
niclas_swe skrev:

men då ska vi inte dra alla muslimer över en kant som det kanske lät i mitt inlägg!

Muslimerna har ju ett väldigt hat mot judar, men det verkar folk tycka e ok.
Det står väl i koranen att dem ska utrota judarna o ta över världen...
Så det känns ju bra att ha dem i Sverige blandat med judar.

Maizer
8 februari 2007
Du som har så bra koll borde väl veta att i judarnas bibel står det att alla icke-judar, "otrogna" eller vad de kallas ska mördas. Står en massa liknande det men kommer tyvärr inte ihåg så mycket av det. Alla religiösa skrifter är rasistiska, men tänk på att de skrev för väldigt längesen och reflekterar ej nutid.

185 Inlägg
8 februari 2007
Nej det e ju sant, men det finns väl en del som lever efter den gamla läran. Eller?
Jag försvarar varken judarna eller muslimerna...

Maizer
8 februari 2007
Ja det är självklart, men det gör det även inom kristendomen. Glöm ej alla korståg, kristendomen har dödat många under sin tid, antagligen många fler än de andra religionerna.
Glöm ej heller varför 6milj judar mördades under WWII, i grunden beror det på bibeln. Kristendomen lär oss att hata(mer eller mindre) judarna pga att de mördade jesus. Så som sagt, religion har inte med saken att göra.

Sök