3068
Sök

Golf GTI 8v 87- startar inte... HJÄLP!! SNABBT SVAR!!!

8 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
hall å tänkte om någon hade nåttt tips om vad de kan vara för fel på bilen. biln va helt varm åsså knäppte jag av den, hoppade in i bilen fem minuter senare så startade den bara till sen dog den.. å jag har haft problem på morgnarna tidigare att den inte startat på batteri utan ja fått rullstartat den. så tänkte jaha provar rullstarta även denna gång.. men bilen var hel dö. efter 10 min provade ja med nyckel start igen då startade den till lika igen och dog. så tänkte höra vad ni tror de kan vara? SOPPA PUMP? soppa pumps relä? eller vadsom helst? tacksamt för snabbt svar!

i play my life untill its over

1 785 Inlägg
10 februari 2007
Kan vara många grejer. Men det låter mest som bränslet!

Går pumpen runt den första sekunder när du vrider tändningsnyckeln till läget II ?

Har du bensin i tanken? Vet de som har bogserat bilen 6mil utan att kolla om det är bensin i tanken. Bensinmätaren kan ju hänga sig så man tror att det är bensin i bilen, om man nu inte har koll på tanken med trippmätaren.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök