Blev ingen uppdatering förra helgen fast jag fixade lite ändå. Fick gjort så lite så är väl ingen fara.
Dock blev denna helg en förskräckelse..
Jag har ju haft turbon monterad. Har lossat på wastegaten för att avgaserna ska passera där istället för turbon när jag kör in och ut. Har även haft i en trasa för att turbon inte ska snurra då jag inte haft någon oljetillförsel än.
Förra helgen monterade jag dock oljetillförseln med en jävla massa motgångar med subframe som vägrade lossna, växellåds kuddar som gick av, avdragen skruv mm..
Den här helgen han jag inte göra mycket då de var morsdag idag och lite andra grejer som gav kort tid i verkstan. Men fyllde iaf på olja, och det läckte inte
Lessnade som sagt på att behöva få bilen körklar på söndag.
Växellådsupphängning/stöd som delades sig när jag lyfte på motorn
Stod mellan oljetråget och bröstkåpan. Hade tänk att svetsa men detta blev jävligt bra utan svets.
Försökte göra rent tråget så gott som möjligt men efter ca 1-2timmar skrubbande så fick den var tillräckligt ren.
Fick justera oljeretursanslutningen lite
Men till det dåliga.. kompressorhjulet har blivit förstört. Turbon har snurrat trots öppen wastegate och trasa i, och det är nog tyvärr trasan som fastnat så ett blad gått av i hörnet...
Ny insats kostar ca 7000kr... men hittat kompressorhjul på Ebay för drygt 1000kr.