3002
Sök

R4F6 -88 bilen rycker

1 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#1
Ständigt nya problem med min R4F6 -88

Innan sommaren gick rotorn sönder.
Bytte då allt. Ny fördelare, nya tändstift, nytt luftfilter, nya tändkablar.
Strax efter detta så ställdes bilen in pga att jag skulle resa bort.

Efter att ha haft bilen stående i garage i ett halvår så tankade jag diesel istället för bensin så gott som full tank, den började så klart gå jättedåligt. Jag fattade inte att jag tankat fel. Spansk bensinstation. Så jag körde cirka 6 km till verkstaden.

När jag hämtade den så gick den som en dröm. I cirka 10 mil.

Då började den krångla med övertryck i expansionskärlet.
Då visade det sig att vattenpumpen var totalt slut.

Så vattenpumpen byttes och den fick ny topplockspackning.
Sen dess har den bara krånglat.
Den går bra i drygt en och en halv mil, sen börjar den gå ryckigt för att sedan stanna efter att ha givit i från sig några riktigt rejäla avgassmällar.

(Precis så bar den sig åt innan rotorn gick i tusen bitar för övrigt, kan det ha nåt samband?)

Nu vill verkstan sätta in en helt ny förgasare.
Är det rimligt att anta att det löser problemet?

Det som förvirrar mig är att den går så bra i nån halvtimme innan den får såna akuta problem.

Kan tillägga att jag är i Spanien och att jag och mekanikern har svårartade kommunikationsproblem pga språket, därför hoppas jag på att få massor av teorier här.

https://www1.garaget.org/gallery/images/251/250564/250564-b0d7c3e0c55e298b2c001726cf05a95d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/251/250564/250564-44de2f2f9491db4ba5e9656fc29583c1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/251/250564/250564-d4878db5614c30f471839de02bee3176.jpg
Senast redigerat av Gokeralm (för 1 timme sedan)


Sök