3294
Sök

Böter för att köra för sakta på 30-väg

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
Jaa, läs själva..

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 15,00.html

"  Det misstänkta trafikbrottet överlämnades till åklagare som nu åtalat Jim för ”onödig och störande körning”.
  Någon hastighetsmätning har dock inte gjorts."

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

.......
2 655 Inlägg
14 februari 2007
John87 skrev:
Jaa, läs själva..

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 15,00.html

"  Det misstänkta trafikbrottet överlämnades till åklagare som nu åtalat Jim för ”onödig och störande körning”.
  Någon hastighetsmätning har dock inte gjorts."

måste bara säga de men: FAAN VA JA HATAR ATT SNUT ÄCKEL FAAN SKAPEN SKA FÖRSTÖRA FÖR OSS YNGLINGAR. FAR ÅT HEL****...................................................................

1 297 Inlägg
14 februari 2007
haha nåja vet inte just i detta fallet. Men nog fan ska man kunna hålla hastigheten, och det gäller er som kör för sakta också! Undrar hur många 70+ som ligger i 70 på 90 väg som blir av me kortet. En tjej på jobbet berättade om hennes farmor som inte hade kört bil på flera år för att hennes man körd. Sen hade han gått bort och då skulle hon vips ut i trafiken. Hade kört in i en rondell men hade inte hittat ut. Kan man inte köra - ta bussen!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
15 februari 2007
Jag kör om även om dom kör lagligt. :] Är en sån där +20-förare. Dock inte på 30-vägar. Men det är ju knappast så att man ligger en bra bit under 30 och jag har också en V8.

Tro mig det går att köra fortare än 110:)
215 Inlägg
15 februari 2007
Vilken j***a idiot till snut..
Finns det ens en sådan lag??

Jag kör traktor:)

873 Inlägg
15 februari 2007
Fan vad pantat...

Jag irriterar mig också på folk som kör för segt i trafiken.

Men på 30 väg!
Det går ju knappt att köra för långsamt på en 30 väg, det är ju oftast 30 väg pga att det ligger dagis/skolor eller liknande längs med vägen.

Skulle aldrig få för mig att köra för fort på 30-50 sträckor som en del puckon gör.
Jag vill då inte vara ansvarig för att ha kört ihjäl ett litet barn.

70+ är det väl oftast ens egen säkerhet man främst äventyrar så där bryr jag mig inte lika mycket vad andra gör. Men själv kör jag främst för fort på motorvägen wink

Lägg till att de flesta hastighetsmätare börjar visa först vid 20km/h, och att äldre bilar som han körde ibland knappt visar det.
Då är det absolut inte fel att ta det säkra före det osäkra och köra lite lugnare så länge man inte har en arg tutande kö bakom sig.
Men det framgår det inte av artikeln att han hade, så vem "störde" han i trafiken?

Don't get mad, get even.

892 Inlägg
15 februari 2007
Men för guds skull!
Hade det varit 70-90 väg hade jag förstått det, men 30!? Det är väl för 17 bara BRA ifall han glider fram långsamt, om inte annat för att hindra de idits som faktist kör för fort på 30 väg. Känns som om hela rättssystemet bara blir värre för varje dag som går. Blir så trött!

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
15 februari 2007
Nu tror ju jag att den där snyft historien inte handlar om "stackars lilla honom" har aldrig kört V8 så hans måste prova i typ 12km/h mitt i stan flera varv tillsammans med 4 andra i bilen. Det brukar kallas Crusing. . .

Men fan vilken felfri stad dom måste bo i,
när polisen har både tid och ork att ens bry sig.

Nääää jag säger Burna mer så blir vi fler!!!
. . . . å släpp grabben fri, om han inte åkte ZikZak framför andra bilar förstås. . .

- V8 - 4 ever . . .

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
15 februari 2007
fan vad förbannad det blir.. dom kan väl för fan vara glada att ungdomar kör lungt.. för i vanliga fall så kör ju bara ungdomar som idioter får man höra överallt.. finns det ens en lag som kan bötfälla en för att man kör för sakta?? isåfall har ni fan att göra på dom stora vägarna polis idioter

Överladdad!
530 Inlägg
15 februari 2007
Skott peng på sånna snutjävlar!

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
15 februari 2007
Haha hur kunde snutj*veln överhuvudtaget bestämma ett bötesbelopp om ingen hastighetsmätning har gjorts? Trodde bötebeloppet baserades på hastigheten? Ja säger överklaga!

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
15 februari 2007
ja där sa du något väldigt bra igen.. bara att överklaga

110 Inlägg
15 februari 2007
men va fan! Försakta? Man får ju lagligt köra i (minst) 40km/h på 90-väg.. så då borde man få köra rätt sakta på 30-väg oxå...

Have a good time, all the time!

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
15 februari 2007
SooLo skrev:
men va fan! Försakta? Man får ju lagligt köra i (minst) 40km/h på 90-väg.. så då borde man få köra rätt sakta på 30-väg oxå...

Nej det är väl så att fordon som är anpassade att gå över 40 får köra där?
typ inte ombromsat, släp, moppe, traktor mm
rätta mig om jag har fel!!!

Lite off topic smile

- V8 - 4 ever . . .

533 Inlägg
15 februari 2007
Innan man här på forumet dömer, hatar och skjuter av alla uniformerade människor eller att vi börjar tycka illa om långsamtkörande störande ungdomar kanske man ska fundera på om all fakta rörande detta ärende verkligen har framkommit i Aftonbladet eller här på garaget...!!??

Har det gått sakta på en 30-väg så är det väl felparkering isåfall??!!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
15 februari 2007
psittacus skrev:
Innan man här på forumet dömer, hatar och skjuter av alla uniformerade människor eller att vi börjar tycka illa om långsamtkörande störande ungdomar kanske man ska fundera på om all fakta rörande detta ärende verkligen har framkommit i Aftonbladet eller här på garaget...!!??

Har det gått sakta på en 30-väg så är det väl felparkering isåfall??!!

håller med lite där.. pressen vrider å vänder på det för å få det så intressant som möjligt.. att sånt inträffar är ju säkert, men de gånger jag stoppats av snuten så har dom vart ganska "snälla" av sej.

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

12 086 Inlägg
15 februari 2007
Åh.. dreggsnutar!

Rörpulare
1 453 Inlägg
15 februari 2007
Fan km och tänka på en gamal rap låt "skjut en snut lev och njut"....

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

3 295 Inlägg
15 februari 2007
jimmy1977 skrev:
SooLo skrev:

Nej det är väl så att fordon som är anpassade att gå över 40 får köra där?
typ inte ombromsat, släp, moppe, traktor mm
rätta mig om jag har fel!!!

Lite off topic smile

Det du säger gäller för motorväg.. inte landsväg..

MVH Johan

"A Johlsson"
302 Inlägg
15 februari 2007
Ja, patetiskt, vad mer kan man säga egentligen, det är ju rent skrattretande att  det ens ska vara möjligt.. måste vara väldigt dryg om de ska tillämpa den lagen till fullo, för störning av mopedister elr dcyklister är ju betyldigt mer omfattande isf, så varför inte börja bötfälla dem? Det handlar ju inte om folks säkerhet utan enbart om statens kostnader och pengar som ska rulla in, allt annat är rent s*** snack i denna frågan, om du kör under 30 på en 30-väg så ska du ju snarare ha en medalj än en utskällning...
Nej, det där var det löjligaste jag hört detta året iaf...

Sök