Jag var ute med mina kompisar och körde moped och vi åkte till ICA Maxi parkeringen, här i Gävle. Vi åkte mest dit för att några ville "stunta" och köra på bakhjulet osv, men jag ville bara åka dit för att kolla på alla bilar som brukar åka upp till ICA Maxi för att visa upp sig och sladda lite. Vi mopedåkare var väl ca 6st, varar 3-4st som "stuntade". Vi har skitkul tills det dyker upp en polisbil, som är mycket vanligt om man är vid Maxi parkeringen, i alla fall så kommer det en Volvo V70 polisbil och glider in på parkeringen lite lungt. Då blir alla moppeåkare som tokiga och vill bara där i från, och där jag står finns det en cykelväg som leder in i ett bostadsområde (Andersberg) och det är en cykelvägsbro som går över en väg, aja. Polisbilen åkte mot oss mopedåkare och alla vi 6st stod bara och var beredda på om dom skulle åka fram till oss, så gasar polisbilen på fullt och slår på helljusen och blåljusen (tror nog bara att den ville skrämma iväg oss från parkeringen) så blir vi så klart skiträdda och gasar iväg på den där cykelvägen som leder in till bostadsområdet och polisbilen kör efter oss, på cykelvägen och över bron! Och bron var ju inte så där skit bred heller, precis så att polisbilen får plats mellan räckena. Så jagar han oss till en väg, och eftersom att vi kör på cykelbanan har ju inte vi någon lust att köra ut på den vägen, utan vi "planerar" att köra över vägen på ett övergångsställe och in i bostadsområdet och fortsätta på cykelvägen för där hade vi varit "säkra" eller hur man ska säga. Men efter övergångsstället är det sånna där bommar som man måste bromsa ner och köra i mellan och vi bromsar inte ner så där jätte mycket, men vi bromsar lite i alla fall och efter bommarna är det en liten kurva och det var dagg i gräset så det är svinhalt om man kommer ut i gräset. Och natuligtvis så kommer jag i för hög fart, stressad som fan(!!) eftersom att jag har några moppar bakom mig och en polisbil
, och jag kör mellan bommarna och kommer ut med bakhjulet i gräset och jag har ju fullgas då och jag spinner runt och rammlar och moppen blir liggandes mitt i cykelvägen och dom moppeåkare som låg bakom mig passerar den medans jag kastas in i skogen och är skitnära att flyga in i ett träd, med huvudet före. Visseligen hade jag hjälm, men skönt att flyga in i ett träd :S.
Polisbilen som jagade oss stannar vid bommarna och poliserna sitter kvar i bilen och dom gör ingenting. För dom tror väl att jag har skadat mig mycket eller så, men dom blev nog ganska förvånade när dom såg att jag kom utkravlandes från skogen, utan skador. Så när dom fick syn på mig så åkte dom bara där i från. Just då så var jag skitskakis i benen och i kroppen, för man fick väl en slags chock av det hela. Konstigt nog hände det inget med moppen, trotts att den gled på asfalt. Så jag tog moppen och åkte till dom andra moppeåkarna och där stod vi och pratade om det hela.
Jag ville gärna stanna kvar på Maxi för jag hade ingen lust att åka ifrån en polisbil om man säger så, men då hade väl polisen stannat och frågat mig vilka dom andra moppeåkarna var och så.
Dom andra kompisarna hade trimmade mopeder, medans jag och den andra kompisen hade helt orginala mopeder.
Vi gjorde ju liksom inget olagligt. Vi åkte bara från polisen som skrämde oss, för jag kan lova att ALLA vi moppeåkare var skiträdda, hehe.
Och nu vill jag helst inte höra " Jävla moppe åkare, håll er borta!" osv, för jag och min kompis ville ju bara upp till maxi för att kolla på bilarna.
Men aja, inget hände med varken mig eller min moppe och nu kan man bara skratta åt det hela.