3579
Sök

740 - 86a , b230e går på 2 cylindrar.. ??

2 644 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
#1
Shaa shaa...

Nyss funka inte 740n alls nu går den.. men bara på 2 cylindrar och det sitter nya stift och nya kablar på den.. Jag fattar inte va fan det kan vara.. luktar oförbränd soppa som fan så soppa kommer ju fram. Den smäller också för jävla dant tongue. Vad kan det va ?


// Lindgren

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
#2
Har gansak brottom har tänkt o kunna kolla delarna idag och indhandla det som det kan vara imorn..

Johan Lindgren

21 761 Inlägg
27 mars 2007
#3
Kommer det gnista på de två stiften som inte tänder?
Har du kollat fördelarlocket?
Har du även bytt kabeln mellan tändspole och fördelare?
Senast redigerat av Drönirettab (27 mars 2007)

2 644 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
#4
kabeln mellan fördelaren och tändspolen är bytt..  Har inte kollat ifall de kommer nån gnista på dom 2 än ska göra de imorn hade ja tänkt för gängerna är riktigt jävla risiga i toppen såvill helst inte ta bort dom igen men men de får jag vell göra iaf tongue hade fördelarlocket men såg inget som såg så konstigt ut där vad är de som ska se konstigt ut isf eller va fel på ?..

Johan Lindgren

Kettunen
27 mars 2007
#7
Byter man stift & kablar byter man ju fördelarlock & rotor samtidigt... Inte många kr till en 740

2 644 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
#8
Kettunen skrev:
Byter man stift & kablar byter man ju fördelarlock & rotor samtidigt... Inte många kr till en 740

aha du tror det är fördelarlocket eller rotorn eller ?

Johan Lindgren

Kettunen
27 mars 2007
#9
Kan vara. Fördelarn kanske inte når varje platta när rotorn går runt

2 644 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
#10
Hmm.. ska nog dra mig mot biltema o köpa en tändsats tänker inte köpa de nånannanstans för jag lägger inte ut nåra pengar på 740n.. bytte bara kablar och tändstift för en polare hade det låg det är så det ligger till..

Johan Lindgren

21 761 Inlägg
27 mars 2007
#11
Om det är sprickor i fördelarlocket så kan gnistorna hoppa omkring lite hur som helst inuti locket, då kommer det kanske gnista på fel kabel eller så kommer det inga alls om man har otur. Detta brukar ofta gälla när det är fuktigt ute.

2 644 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
#12
Den stog ute typ hela vintern sen i slutet av vintern tog jag in den i garaget där den har stått ett bra tag och han gick som en klocka innan..

Johan Lindgren

873 Inlägg
27 mars 2007
#13
Drönirettab skrev:
Om det är sprickor i fördelarlocket så kan gnistorna hoppa omkring lite hur som helst inuti locket, då kommer det kanske gnista på fel kabel eller så kommer det inga alls om man har otur. Detta brukar ofta gälla när det är fuktigt ute.

Jo det har man varit med om.

Kondens efter natten = Bilen tar 5 min att starta.
Hjälper ju inte direkt att fördelaren på B230 sitter precis under skarven till motorhuven på 740.
Kass list så rinner det rakt in.

Inte helt lysande.

Don't get mad, get even.

Kettunen
27 mars 2007
#14
Detr är bara att köra på. På en #Risig# mena inte att den är kass. 740 så behöver man ju inte alltid slänga stora pengar . Det tycker inte jag det är värt iaf på sånna om dom inte är i exemplarisk skick

2 644 Inlägg
2 644 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
#17
TicDemp skrev:
Hur ser stiftet i fördelarlocket ut?

hmm det långa ? tänkte inte ås mycket på de gick o trycka in o så tongue dom andra 4a vare hack i med massa skit i sjävla hacket typ tongue

Johan Lindgren

281 Inlägg
27 mars 2007
#18
låter som min 740 betedde sig efter varenda motortvätt smile fick sprejja med kontaktspray i varenda sladdkoppling...

873 Inlägg
28 mars 2007
#20
TicDemp skrev:
Man ska inte motortvätta gammla bilar wink

Brukar jag göra tongue
Fint och rent ska det vara.

Beror ju på hur man gör det.
Bara lyfta huven och sedan fulla muggar med högtryckstvätten ner i motorummer är kanske inte att rekomendera.

Don't get mad, get even.


Sök