3602
Sök

va säger besiktningen om detta? !!bild!!

638 Inlägg
28 mars 2007
Trådstartare
ska på ombesiktning för att hambromsen och lysena inte var inställda rätt. hade 1månad på mig att besiktia om den och under den tiden har jag bytat slutdämparen. tror ni dom säger något att det ser ut så här?

http://www.geting.se/viewimage.php?imag … C04438.JPG

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

4 767 Inlägg
28 mars 2007
Hehe nej jag tror faktiskt inte dom godkänner det dära.

Avgasrör får inte sticka utanför karossen.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

638 Inlägg
28 mars 2007
Trådstartare
men ändrören sticker ju utanför på orginaldämparen?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

638 Inlägg
28 mars 2007
Trådstartare
men om jag kapar av en bit. så dämparen kommer lite längre in. är det störra chans då att dom godkänner det?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
28 mars 2007
avgasrör kanske inte ingår i lagen om att föremål får som mest sticka ut 20cm åt sidan eller va det är? smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 mars 2007
flytta in ljuddämparen så allt hamnar under bilen och sen så slänger du på ett dubbelt slutrör det brukar funka det är lagligt att ha på sidan

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Svetsare
1 182 Inlägg
28 mars 2007
röret/rören får sticka ut te kofångarn men int längre & de får int slut under biln pga avgaserna..men de du har funk int  men man kan ju test om man vill wink

(Bara fantasin sätter gränserna)

Miklen
28 mars 2007
fi fan va d ser ut tongue tror inte en sekund att d där går igenom.. å som ovan säger den får inte sticka utanför kofångare..

DFFL
9 020 Inlägg
28 mars 2007
Riktigt ful lösning på ett enkelt problem...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 mars 2007
håller med firetraxx ... kör med likadan dämpare på min fast jag har ju i alla fall satt fast den i orginalfästena och UNDER bilen ..den där kapar ju fötterna av folk och lär skrapa i trottoarkanterna vid parkering  wink

123 Inlägg
28 mars 2007
Tyfors skrev:
röret/rören får sticka ut te kofångarn men int längre & de får int slut under biln pga avgaserna..men de du har funk int  men man kan ju test om man vill wink

Efter dörr / bakdörr är det väl, både jag och flera andra som jag känner har haft slutrör på sidorna, både framför och bakom hjulet men efter dörren, och innanför karossen förstås.

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
28 mars 2007
Om de är ombesiktning så får de enbart kolla de som du fick 2:a på förra gången så dämparen kan sitta där för den sakens skull, men snyggt va det inte...

237 Inlägg
28 mars 2007
tror nog du får göra om det där...

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

OutRage DriftTeam
181 Inlägg
28 mars 2007
hoppas det inte blir godkänt för det var fruktansvärt fult med en ljudämpare som sticker utanför bilen när den i själva verket inte ska synas när den är så ful!

Zlizco

281 Inlägg
28 mars 2007
Tänk på att om du flyttar in utblåset så att det är under bilen så kommer avgaserna garanterat sugas in i bilen... Farliga grejjer.

Mvh Jonas

338 Inlägg
28 mars 2007
Miklen skrev:
fi fan va d ser ut tongue tror inte en sekund att d där går igenom.. å som ovan säger den får inte sticka utanför kofångare..

Jag saknar ändrör på min och det slutar kanske två dec under bilen! För mig sa dom inte ett ljud på besiktningen roll
Kanske inte tänkte på att det sluta en bit under bilen. Vad vet jag tongue

Nissan 200sx S13

281 Inlägg
28 mars 2007
hmm två decimeter under bilen så borde dom väl sagt något när dom låg och krälade på golvet för o sätta dit avgas suget...

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
28 mars 2007
whitesnake skrev:
Om de är ombesiktning så får de enbart kolla de som du fick 2:a på förra gången så dämparen kan sitta där för den sakens skull, men snyggt va det inte...

Nej,där har du fel.Dom får även slå ner på saker som är uppenbara.Det vill säga att du kör med till exempel raka rör,inga strålkastare fram osv.Den där ljuddämparen kan ju som nån skrev tidigare kanske inte kapa nån fot,men skada kan den säkert.

Stolt far till Freddy 18/12-08

8 883 Inlägg
29 mars 2007
Ripley333 skrev:
ska på ombesiktning för att hambromsen och lysena inte var inställda rätt. hade 1månad på mig att besiktia om den och under den tiden har jag bytat slutdämparen. tror ni dom säger något att det ser ut så här?

Ja det var ju också ett sett att montera på.....roll
Får man fråga varför?
och Ja du kan och bör få nedslag på den

Fotograf på tierpidag.se

747 Inlägg
29 mars 2007
Ripley333 skrev:

Va i helvete har du gjort pajk.... ser inte vettigt ut att har en ljuddämpare ut så.... dom kommer ju påpeka det...

Älgahäng Räjsing Club

Sök