3883
Sök

Hemligheten bakom det snygga dunket

603 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Tjenare!
Jag har lyckats bestämma mig för alla högtalare och dylikt.
Ägnat helgensdygn åt montering och koppling och tro det eller ej jag blev nöjd med mitt verk. Det dunkar på kanon inne i bilen.

Men... när man öppnar dörren och går ut skramlar det ju så att man tror hela bil ska ramla ihop nästan... Vad är knepet för att få det där klockrena snygga dunket utifrån som man hör vissa komma och glida med på stan en lördagskväll. Då vill man ju inte precis komma skramlande efter och tro att man är cool.

Finns någon hemlighet?

In hoc signo vinces

1 418 Inlägg
1 april 2007
sätt fast det som skramlar? brukar ofta va reg plåten

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

DFFL
9 020 Inlägg
1 april 2007
t.ex dubbelhäftande tejp i hörnen och i mitten av plåten.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

41 Inlägg
1 april 2007
plocka ner dörrsidorna och fäst alla kablar ordentligt och skruva fast alla plastdetaljer....en huvudsaklig grej är att limma fast nummerplåten för den vibrerar mest...du kan använda dubbelhäftande tejp... Fall det är det som skrammlar....lycka till

2 911 Inlägg
1 april 2007
Casanovan skrev:
Tjenare!
Jag har lyckats bestämma mig för alla högtalare och dylikt.
Ägnat helgensdygn åt montering och koppling och tro det eller ej jag blev nöjd med mitt verk. Det dunkar på kanon inne i bilen.

Men... när man öppnar dörren och går ut skramlar det ju så att man tror hela bil ska ramla ihop nästan... Vad är knepet för att få det där klockrena snygga dunket utifrån som man hör vissa komma och glida med på stan en lördagskväll. Då vill man ju inte precis komma skramlande efter och tro att man är cool.

Finns någon hemlighet?

Är man cool när det låter bra utanför bilen?

Jag har nog missuppfattat detta med ljudbyggen, har alltid ansträngt mig för att det ska låta bra i bilen roll

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
1 april 2007
jag kan faktiskt få känslan lite som dåligt installerat ljud när det kommer någon bil som dunkar och det är massa skrammel så jag håller med att det är viktigt att det låter bra utanför smile

592 Inlägg
1 april 2007
Håller med, det är ju klart att det är inne i bilen det ska låta bra, men nog vill man ju att det ska låta bra utanför också tongue

2much.fi
Accessories for your DSLR

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
1 april 2007
Köp dynamat till hela bilen smile Dyrt, men absolut värt det.

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

914 Inlägg
1 april 2007
täck hela baksidan med sånt lim dom har till att limma spoilrar och dylikt sikaflex eller nåt sånt kallade polarn det. Vart grymt mycket bättre för nummerplåten.

volvoraggare
4 776 Inlägg
1 april 2007
håller också med om att det ska låta bra utanför bilen också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

863 Inlägg
1 april 2007
Klart de helst ska låta bra på utsidan oxå smile Men att limma regskylten lät lite bökigt tycker jag, själv har jag bara lagt emellan lite utklippt liggunderlag smile Funkar skitbra smile

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

Fotograf
1 319 Inlägg
1 april 2007
hmm hur gör man när tanklocket öppnar sig när man spelar då? sen är det inte min regskylt som raslar det är hela luckan som trycks ut.. hur ska jag fixa det då? PS inte steget jag har på bilderna är ett strörre nu:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

914 Inlägg
1 april 2007
för mig hjälpte det att ta en färgspruta och lacka hela luckan med peakoff, fylla alla balkar med skumgummi och sen sätta gummilister på alla punkter där backluckan slog sönder lacken sen lät den inte så illa längre.

med lem
1 925 Inlägg
2 april 2007
fattar inte varför folk vill att ljudet ska höras utåt ? det är väl bättre om det låter bra inne i bilen ? be dina poolare köpa eget ljud ist tongue

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Colaberoende
1 219 Inlägg
2 april 2007
Jag köpte "filttassar" som man sätter under stolar, soffor och andra möbler bakom nummerplåten. Dämpade faktiskt kanonbra.
Problemet för mig nu är att annat har börjat skramla som baklampor, vinge och sånt.

/Ena

4 554 Inlägg
2 april 2007
Är man cool när det låter bra utanför bilen?

Jag har nog missuppfattat detta med ljudbyggen, har alltid ansträngt mig för att det ska låta bra i bilen roll

håller faktiskt med dej jag är för rätt om mina grejjer så vill inte skylta med de för mycke, haft inbrott 1gång för mycke för den anledningen

96 Inlägg
2 april 2007
Finns ett jättebra sätt så att folk inte hör skrammel !
Om du går under bilen finns ofta ett eller två rör.
dom rören går mot motorn.. skruva loss detta (dessa) rör vid sista skarven, och kör..
Använd gärna maxgas när denna operation är genomförd.
Garanterat så kommer ingen bry sig om det skrammlar lite
tonguetonguelollol

=================
Knowledge is useless, unless no one know that you know what you knows...
=================

Solfilmsmontör
947 Inlägg
2 april 2007
Jag bryr mig inte om vad alla andra tycker huvudsaken är att jag tycker de låter bra. Folk får gärna kommentera att bilen skramlar när man drar på med lite hög musik, men dom blir ju inte besvikna när dom sätter sig inne i bilen.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

2lateuloose
543 Inlägg
2 april 2007
Skrammel går bort!!! kolla på dom riktigt bra byggda dB bilarna! många hör man inte mycket ifrån!.. eftersom vibrationer är förluster

dämpspray! är mycket bra! finns massor utav olika märken "köp det billigaste" det är same shit
& montera fast saker ordentligt!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

StenkrossTomte
359 Inlägg
7 juli 2009
All plåt som skramlar, köp asfaltmattor, med klister på baksidan, klä in en stor del av bagageutrymmet, klä gärna in all plåt, så mycket som går iaf, gör du detta när de inte är 25+ ute måste du använda dig utav en värmepistol för att få formerna rätt, sen kommer de bli tyst o fint...har inget skrammel alls från nån plåt, dock så har ja fortfarande regskylten kvar och en list...

No turbo shit! Just Real Power!

Sök