Då har dom tagit fram det kittet. Men notera vad dom sa "lämna sin 1.8ts där å få den färdig och klar i nivå med en s3:a." D v s att BSR vill göra jobbet så dom vet att det kommer att lira.
Det blir en "unik mappning" om man bygger om själv hemma - och kommer dit och knackar på. (Såvida inte man kan visa att man har byggt med exakt S3 spec....)
/Göran
HardcoreHunny skrev:
Tja, jag hade precis BSR på telefonen angående en annan bil och passade då på att fråga dem angående denna tråden. Å svaret är att mr_persiano kan ta å lämna sin 1.8ts där å få den färdig och klar i nivå med en s3:a. Sen att det kräver en hel del av ombyggnad är ju en annan femma! Men det e ju som sagt bara att pynta...lr byta till en S3:a direkt!
Deras chip är färdiga å välutvecklade å testade så de är redan mappat å klart! Alltså uppgraderingen av en 1,8ts till en s3 är EJ en unik mappning på någotvis! Utan snarare en mkt dyr ombyggnad av bilen med grejer som de redan har i sitt sortiment!
/Cissi
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Det är en annan turbo i S3an (KKK K04). Annat grenrör också!
Ska du börja byta dessa prylar så blir det chip värdelöst
Ojoj det Var mycket svar man fick. Kom precis hem o började läsa allt detta. Är väldigt tacksam för alla svar. Vad har jag för turbo i min bil då? En annan grej som jag tänkt byta ut är Downpipen men har inte hittat något downpipe till denna bil. Dom enda downpipen jag hittade var till vanliga 1.8ts inte quattro. Har hört att quattron ser lite annorlunda ut. Ifall ni stötter på nån donwpipe till min audi så hör gärna av er eller ifall det finns nån som är duktig på att svetsa ihop en downpipe så är det också intressant.
BSR gör inte unika mappningar eftersom det är en ren ekonomisk förlust för dom.... (Antag att det tar en arbetsdag att mappa och BSR vill ha 8x800 = 6400 kr. Under samma tid skulle Stefan/Micke kunna sälja 4 chiptrimningar eller ta fram ca 10% av ett nytt program för en ny modell som har potentialen 50 chip).
/Göran
HardcoreHunny skrev:
Kan inte den firman du köper chip ifrån mappa den oxå?! T.e.x BSR?!
Tja, jag hade precis BSR på telefonen angående en annan bil och passade då på att fråga dem angående denna tråden. Å svaret är att mr_persiano kan ta å lämna sin 1.8ts där å få den färdig och klar i nivå med en s3:a. Sen att det kräver en hel del av ombyggnad är ju en annan femma! Men det e ju som sagt bara att pynta...lr byta till en S3:a direkt!
Deras chip är färdiga å välutvecklade å testade så de är redan mappat å klart! Alltså uppgraderingen av en 1,8ts till en s3 är EJ en unik mappning på någotvis! Utan snarare en mkt dyr ombyggnad av bilen med grejer som de redan har i sitt sortiment!
/Cissi
Var ligger BSr och vad är deras nummer för jag tänkte ringa o prata lite med dom om detta. Jag undrar också ifall det är nån som trimmat sin bil hos stjernqvistracing?
I din bil sitter ett KKK K03 aggregat och S3 har ett K04. Är själv inte så insatt i dessa motorer men vad jag läst så är det väldigt få komponenter som är jemensamma för dessa två motorer.
Frågan har varit uppe flera gånger på forumet på nordicaudi.com så läs lite där om du vill veta mer.
I din bil sitter ett KKK K03 aggregat och S3 har ett K04. Är själv inte så insatt i dessa motorer men vad jag läst så är det väldigt få komponenter som är jemensamma för dessa två motorer.
Frågan har varit uppe flera gånger på forumet på nordicaudi.com så läs lite där om du vill veta mer.
Mvh Mattias
Skall kolla upp det. Är inte medlem i Nordicaudi men kanske borde bli det.
BSR mappar inte bilar. Byter man hårdvara så får man köra någon annanstans... S3 har Dubbla IC. Större Spridare.Större Luftmassemätare. Större Turbo. Större främre rör
Medlem Registerad: 2005-11-07 Inlägg: 325
Bil(ar) online: Seat Ibiza 1.6SXE Audi A4 1.8T Quattro E-post PM Re: Vad är skillnaden mellan A3 1.8ts och S3?ett annat chip bara skulle ja tro.. men en större turbo e inte omöjligt, men o andra sidan så pallar orginal turbon 210hk ganska lätt endå...
Orginal turbon pallar INGA 210 hk. Max 200 och det är om man bytt IC, Främrerör. Spridare och Lmm är bottnade vid 215hk. Jag är där nu så jag vet!!!!!!
IC:n på 150/180 pallar 150hk. 180hk är en kompromiss och alla chip som säljs är en ännu större kompromiss. Inget att rekomendera.
Byt de de delar du vill och Ring sen till ChipCenter i Växjö. Där mappar jag min bil och det fungerar skit bra. Ska upp nu den 20/4 och plocka de sista 30-35 hk.
bytt till en k04 du har en k03,spridarna räcker ett tag till bytt bränsle trycksregulator o sätt i en kammar från en 1,8 ,störe IC, luftmassen mätare från s3, 3´´ avgas race kat sen mappa då ligger du runt ,ca 260-280hk..
Tycker det låter vettigare att sälja bilen och köpa en s3, förutom att få en fungerande bil, med bredare skärmkanter, stolar, ja allt vad S innebär, får du en bil som håller och dessutom är laglig!
Det är en annan turbo i S3an (KKK K04). Annat grenrör också!
Ska du börja byta dessa prylar så blir det chip värdelöst
Ojoj det Var mycket svar man fick. Kom precis hem o började läsa allt detta. Är väldigt tacksam för alla svar. Vad har jag för turbo i min bil då? En annan grej som jag tänkt byta ut är Downpipen men har inte hittat något downpipe till denna bil. Dom enda downpipen jag hittade var till vanliga 1.8ts inte quattro. Har hört att quattron ser lite annorlunda ut. Ifall ni stötter på nån donwpipe till min audi så hör gärna av er eller ifall det finns nån som är duktig på att svetsa ihop en downpipe så är det också intressant.
BSR mappar inte bilar. Byter man hårdvara så får man köra någon annanstans... S3 har Dubbla IC. Större Spridare.Större Luftmassemätare. Större Turbo. Större främre rör
Medlem Registerad: 2005-11-07 Inlägg: 325
Bil(ar) online: Seat Ibiza 1.6SXE Audi A4 1.8T Quattro E-post PM Re: Vad är skillnaden mellan A3 1.8ts och S3?ett annat chip bara skulle ja tro.. men en större turbo e inte omöjligt, men o andra sidan så pallar orginal turbon 210hk ganska lätt endå...
Orginal turbon pallar INGA 210 hk. Max 200 och det är om man bytt IC, Främrerör. Spridare och Lmm är bottnade vid 215hk. Jag är där nu så jag vet!!!!!!
IC:n på 150/180 pallar 150hk. 180hk är en kompromiss och alla chip som säljs är en ännu större kompromiss. Inget att rekomendera.
Byt de de delar du vill och Ring sen till ChipCenter i Växjö. Där mappar jag min bil och det fungerar skit bra. Ska upp nu den 20/4 och plocka de sista 30-35 hk.
Vad tar de för en mappning?
Finns ju annars så man kan mappa själv (piggyback).
BSR mappar inte bilar. Byter man hårdvara så får man köra någon annanstans... S3 har Dubbla IC. Större Spridare.Större Luftmassemätare. Större Turbo. Större främre rör
Medlem Registerad: 2005-11-07 Inlägg: 325
Bil(ar) online: Seat Ibiza 1.6SXE Audi A4 1.8T Quattro E-post PM Re: Vad är skillnaden mellan A3 1.8ts och S3?ett annat chip bara skulle ja tro.. men en större turbo e inte omöjligt, men o andra sidan så pallar orginal turbon 210hk ganska lätt endå...
Orginal turbon pallar INGA 210 hk. Max 200 och det är om man bytt IC, Främrerör. Spridare och Lmm är bottnade vid 215hk. Jag är där nu så jag vet!!!!!!
IC:n på 150/180 pallar 150hk. 180hk är en kompromiss och alla chip som säljs är en ännu större kompromiss. Inget att rekomendera.
Byt de de delar du vill och Ring sen till ChipCenter i Växjö. Där mappar jag min bil och det fungerar skit bra. Ska upp nu den 20/4 och plocka de sista 30-35 hk.
Vad tar de för en mappning?
Finns ju annars så man kan mappa själv (piggyback).
Jo men så ska du kunna mappa själv också (inte lätt)
ChipCenter ta någonstans runt 10000:- för att mappa. Ace Competition tar mellan 13000-15000 Dalhbäck tar runt 20000:- Dessa priser fick jag förra året när jag ringde runt.