3953
Sök

nytt ljud i min ford

27 Inlägg
17 augusti 2005
Trådstartare
Ja vill ha lite ljud till min gamla galaxie, jag hade tänkt mig 6:5 coaxialer(såna äger jag redan) i dörrarna fram och ett slutsteg som driver 2st 6:9:or i hatthyllan jag hade tänkt lägga ut runt 2000:- på 6:9:or +steg, jag har funderat på att beställa MDS GP hatthyllepaket för 1899:- är det nåt att rekomendera eller finns det nåt annat man hellre ska satsa på? jag tror att det kommer att bli svårt att få till nåt bra med en baslåda pga av att den stora tanken till luftfjädringssystemet är placerat bakom baksätet där lådan skulle stått så man måste isåfall ställa den långt bak i bilen

2lateuloose
543 Inlägg
17 augusti 2005
Om du söker lite om MDS så förstår du att det är ett billigt märke & du ska inte ha några förhoppningar att det spelar bra!

Visst andra märken kostar mer! men det är ett helt annat ljud dom lev..
skulle jag köpa ett par 6:9 i dag skulle det bli JBL el. Infinity

& ska du ha en sjysstbas som är väligt liten skulle jag lätt satsa på en Digital Design 6,5"   Dyr men vilken bas! & vill man gå upp ett steg så finns DD 10"
Dyrare, Större men tål mer effekt!

Steg finns det massor av på marknaden! Kolla BRL dom brukar ha märkes steg till bra priser!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

27 Inlägg
17 augusti 2005
Trådstartare
CoSmoZ skrev:
& ska du ha en sjysstbas som är väligt liten skulle jag lätt satsa på en Digital Design 6,5"   Dyr men vilken bas! & vill man gå upp ett steg så finns DD 10"
Dyrare, Större men tål mer effekt!

!

det spelar ingen roll om lådan är liten eller inte skuffen är gigantisk så nog får det plats, det jag tänker på är hur lådan ska placeras eftersom lufttanken sitter närmast ryggstödet

719 Inlägg
19 augusti 2005
köp et par bra 6.5"or lirar mkt renare och du behöver inget steg så du kan köpa ett par riktigt bra fina ex DLS JBL JL AUDIO Infinity mm. sen tar du dom bra fram och sätter dom du har bak!

live free, die young.

27 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
uppar denna tråd, jag har för tillfället ett lite profisoriskt ljud 6:9:or i hatthyllan och ett magnat steg kopplat till ipoden,
detta har fått duga hittils denna säsong men är sugen på nåt lite roligare, såå det jag fortfarande e mest intresserad över är vad jag ska satsa på för typ av baslåda som spelar bra fast förutsättningarna inte är dom bästa med tanke på airride tanken som sitter närmast ryggstödet, men annars finns inga begränsningar bagageutrymmet är ganska enormt

21 761 Inlägg
16 maj 2008
En bandpasslåda kan ju vara lämpligt i din bil, den lådtypen brukar vara nästan det enda alternativet när det sitter någon form av tank (bensin eller luft) bakom ryggstödet. En bas som jag vet fungerar till 4:e ordningens bandpass är Orion HP12.

NMI här på forumet kan säkert berätta mer om den basen ifall du är intresserad smile.

782 Inlägg
17 maj 2008
om du kan så låna en baslåda o skicka in i bagageutrymmet sen provspela för gamla jänkare brukar va riktigt otäta mot bagageutrymmet o då kan du ju ha vilken baslåda som hellst.
Med bandpass låda slipper du allt skramlande i bagaget o jag tycker det är den största fördelen.
Om du kan flytta lufttanken så kan du klämma dit lite basar i hatthyllan med låda under o det funkar nog bäst så länge ingen får för sej att lägga tomma ölburkar där.

Sök