3460
Sök

Torkar hastighet, VW Golf 3

Byggare
202 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
Tänk på det här ganska länge nu. Har en Golf 3a -94 som jag inte kan förstå hur torkar hastigheten ändras när den är i det läget där det är fördröjning mellan gångerna han torkar. Tycker varje gång man sätter på den så är det helt annorlunda tid mellan gångerna. Någon som vet hur det funkar?

/Tomas.

<-- En silver grå misil, en bomb i motsatt fil

159 Inlägg
1 maj 2007
hehe ne de där hajade ja inte heller under de 3år ja hade golf smile helt skumt

Byggare
202 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
Robban-vr6 skrev:
hehe ne de där hajade ja inte heller under de 3år ja hade golf smile helt skumt

Ja jag hittar inget sammband alls med det där! Någon måste väl veta?

96 Inlägg
2 maj 2007
Det där har jag också märkt, och kommit på hur det hänger ihop. Såvitt jag vet finns 2 olika hastigheter för intervalltorkningen.

Har du spaken i utgångsläge och trycker den ner till intervalläge startar torkaren med det längsta intervallet.

Det kortare intervallet brukar starta om man drar spaken från något av de snabba lägena till intervalläget. Eller från utgångsläget om man skjuter upp spaken lite (till "läget" som torkar sålänge du håller upp spaken) och sedan genast ner i intervalläge igen. För att ändra tillbaka till det längre intervallet är det bara att skjuta upp och trycka ner spaken igen.

Byggare
202 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
cheba skrev:
Det där har jag också märkt, och kommit på hur det hänger ihop. Såvitt jag vet finns 2 olika hastigheter för intervalltorkningen.

Har du spaken i utgångsläge och trycker den ner till intervalläge startar torkaren med det längsta intervallet.

Det kortare intervallet brukar starta om man drar spaken från något av de snabba lägena till intervalläget. Eller från utgångsläget om man skjuter upp spaken lite (till "läget" som torkar sålänge du håller upp spaken) och sedan genast ner i intervalläge igen. För att ändra tillbaka till det längre intervallet är det bara att skjuta upp och trycka ner spaken igen.

Rusade direkt ut när jag hade läst igenom det och började köra torkarna i solljuset! tongue Och det är ju precis som du skriver. Tack för svaret! smile

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
2 maj 2007
Så här funkar det: Om man sätter på intervalläget o sedan slår av, o sätter på igen så liggerintervallen på den tiden "samma som tiden spaken står på avstängd".
Finns dock kortaste tid (ca 2 sek.) och en längsta tid..
Hoppas ni hajja!! =I;>)

Byggare
202 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
GT90 skrev:
Så här funkar det: Om man sätter på intervalläget o sedan slår av, o sätter på igen så liggerintervallen på den tiden "samma som tiden spaken står på avstängd".
Finns dock kortaste tid (ca 2 sek.) och en längsta tid..
Hoppas ni hajja!! =I;>)

Ja något sånt har jag trott att det har varit men har inte fått det att funka riktigt som jag velat. Får väl ge mig ut igen å köra igång torkarna då smile

Sök